31 uutista ja tiedotetta
Hyvis paprika-linssikeitto on valittu Suomen vastuullisin tuote -kilpailun Ruoka ja juoma -kategorian voittajaksi. Hävikkipaprikoita hyödyntävä vegaaninen valmiskeitto on kehitetty K-ryhmän ja Juustoportin Kasvisgallerian yhteistyönä. Hävikkituotteiden kehittäminen on osa K-ryhmän toimia, joilla tähdätään ruokahävikin puolittamiseen.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media03.11.2023 07.13
Uuden jätelain mukanaan tuoma yritysten muovipakkausten erilliskeräys on suurin kertamuutos K-kauppojen jätteiden lajittelussa sitten pahvinkeräyksen alkamisen 1990-luvulla. K-ryhmässä on tammi-elokuun aikana kerätty kierrätykseen jo 200 tonnia enemmän muovijätettä kuin vastaavana aikana viime vuonna.
Vastuullisuus, Media27.10.2023 08.30
Käytöstä poistetut työvaatteet kierrätetään nyt K-ryhmässä uudeksi tekstiiliraaka-aineeksi. Touchpointin ja Resterin kanssa toteutettavassa kiertotalousyhteistyössä työvaatteet kierrätetään kuiduksi, jolle etsitään parhaillaan jatkokäyttömahdollisuuksia K-ryhmän omassa toiminnassa. K-kaupan myyjän yllä nähty asu voi päätyä jatkossa esimerkiksi sisustustuotteen tai uuden vaatteen raaka-aineeksi. Työvaatteita kuluu huomattavia määriä, sillä yhteistyön piirissä olevissa kaupoissa työskentelee yli 20 000 työntekijää.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media18.10.2023 07.35
Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräys käynnistyy 21.9.2023. K-ryhmä on mukana keräyksessä jo 15. kertaa. Roosa nauhan ostamisen lisäksi keräykseen voi osallistua K-kaupoissa valitsemalla Roosa nauha –tuotteita, kuten Pirkka Parhaat Roosa nauha kimpun sekä pinkkiin puettuja elintarvikkeita ja kodintuotteita.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media21.09.2023 10.15
Ruokahävikkiä taklataan ja sen ennaltaehkäisyyn panostetaan ruokakaupoissa monin keinoin. K-ruokakaupoissa hävikin vähentämiseen voi nyt osallistua valitsemalla ostoskärryyn hevihävikkilaatikon tai leipähävikkikassin. Samaan aikaan punalaputettujen tuotteiden suosio jatkaa kasvuaan ja kauppojen hyllyiltä löytyy erilaisia hävikkituotteita. Syömäkelvottomasta hävikistä tehtyä biokaasua hyödynnetään muun muassa Pirkka Amppari -jäätelöiden valmistuksessa.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media08.09.2023 08.31
Ukraina-rusettien myynnillä kerättiin yli 264 000 euroa Suomeen saapuneiden ukrainalaisperheiden auttamiseen. Keräyksen varoilla järjestetään yhteisöllistä tekemistä ja toimintaa, jotka tuovat ukrainalaisia ja suomalaisia perheitä yhteen. Lisäksi varoilla jaetaan ruokalahjakortteja niitä tarvitseville ukrainalaisperheille.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media15.08.2023 07.00
K-Market-ketju lahjoittaa 10 000 euroa Mannerheimin lastensuojeluliitolle. Kiusaamisen vastaiseen työhön tarkoitettu lahjoitus koottiin kesätempauksella, jossa Suomen koripallomaajoukkue Susijengi jalkautui kauppoihin keräämään jeesaus-pisteitä hyvillä teoilla.
Vastuullisuus, Asiakas, Media07.08.2023 10.00
Suomen koripallomaajoukkue Susijengi lähtee mukaan kiusaamisvapaalle vyöhykkeelle. Kiusaamisvapaa vyöhyke on K-Market-ketjun toimintamalli, joka muistuttaa, että kiusaamiseen puuttuminen on meidän jokaisen asia.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media, Etelä-Suomi17.07.2023 07.05
Kaikkien Pirkka-banaanien tarrat on vaihdettu kesäkuun aikana uusiin tarroihin, jotka kompostoituvat myös kotikompostorissa muun biojätteen seassa. Banaaninkuoren voi siis jatkossa lajitella biojätteeksi ilman, että tarran irrottaa kuoresta.
Vastuullisuus, Yritys, Media06.07.2023 07.05
Juomatuotteita ostava voi yllättyä, kun korkki ei enää irtoakaan kokonaan purkista tai pullosta. Syynä on pakkauksiin liittyvät uudistusvaatimukset, jotka näkyvät nyt suomalaisten arjessa. Samaan aikaan jätelain muutokset mahdollistavat jätteiden monipuolisemman lajittelun yhä useammalle. Ensimmäiset juomapakkausten muutokset on jo aloitettu K-ryhmässä ja sanalliset lajitteluohjeet pakkauksissa puolestaan helpottavat lajittelua kotona.
Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media04.07.2023 07.15