Keskon pääasiallinen liiketoimintamalli Suomen markkinoilla on ketjuliiketoimintamalli, jossa itsenäiset K-kauppiaat harjoittavat vähittäiskauppaa Keskon vähittäiskauppaketjuissa. Kauppiasliiketoiminnan osuus oli noin 45 % Keskon liikevaihdosta vuonna 2019.
Keskon oman vähittäiskaupan osuus liikevaihdosta oli noin 18 %.
Yritysasiakaskauppa on merkittävä ja kasvava osa Keskon liiketoimintaa. Yritysasiakaskaupan liikevaihto vuonna 2019 oli noin 4,0 mrd. euroa ja sen osuus Keskon liikevaihdosta oli noin 37 %.
Ulkomailla liiketoiminta on pääsääntöisesti omaa vähittäiskauppaa ja yritysasiakaskauppaa. Kansainvälisen toiminnan liikevaihto oli noin 2,3 mrd. euroa vuonna 2019 ja sen osuus Keskon liikevaihdosta oli noin 22 %.