Trendejä, ilmiöitä, palvelua ja arjen neuvoja, jotta kaupassa olisi kiva käydä.
Rakkaus ruokaan ilmenee monessa muodossa. Tunne voi syntyä vaikka suolaisesta suupalasta juuri ennen nukkumaanmenoa tai onnistumisesta uudella reseptillä. K-Supermarket-ketju haluaa olla mukana asiakkaan kokemuksessa tarjoten parhaan valikoiman ja inspiroivimmat vinkit ruoanlaittoon, olipa kyseessä pikainen välipala tai huolella mietitty juhlaillallinen.
Asiakkaiden toiveet ja odotukset ovat koko ketjun uudistustyön perusta. Inspiroiva, vastuullinen ja minut huomioiva ovat brändin tärkeimmät nimittäjät, joilla se erottautuu kilpailijoistaan. Valinnat on tehty yhteistyössä kauppiaiden kanssa ja testattu eri sidosryhmillä, joten kaikkien K-Supermarket-ketjun parissa työskentelevien on helppo sitoutua niihin.
Kauppojamme yhdistävät intohimoinen suhtautuminen ruokaan ja laadukkaisiin raaka-aineisiin, vahva panostus sesonkituotteisiin, pien- ja lähituottajien tuotteiden tuominen valikoimiin sekä vastaaminen asiakkaiden tuotetoiveisiin. Myös vastuullisuus kaikessa toiminnassa yhdistää K-Supermarket-ketjun kauppoja.
Valinnat ja linjaukset eivät kuitenkaan riitä, vaan joka päivä tarvitaan aitoja tekoja, jotka mahdollistavat halutun asiakaskokemuksen ja siten vahvistavat brändiä. Arjen työssä kauppiaiden roolin merkitystä ei voi liiaksi korostaa. He tekevät joka päivä kaupoissaan asiakaskokemukseen vaikuttavia päätöksiä ja valintoja. Heidän hyppysissään on kaupan valikoiman räätälöiminen juuri paikallisen asiakaskunnan tarpeisiin. He myös vastaavat henkilökuntansa ammattitaidosta ja palveluasenteesta.
K-Supermarket-ketjun uuden brändi-ilmeen mukainen markkinointi alkoi toukokuun alussa. Ensimmäiset uuden brändi-ilmeen mukaiset kaupat puolestaan on juuri avattu eri puolille Suomea ja voin sanoa, että hyvältä näyttää! Markkinoinnissa henkii rakkaus ruokaan ja kutsu kokeilla rohkeasti uutta. Kaupat ovat ilmeiltään raikkaita ja arvostuksemme laadukasta ruokaan kohtaan välittyy niistä selkeästi. Kalusteratkaisuilla on saatu runsaasti lisää asiakkaiden kaipaamaa tilan tuntua. Kaupoissa asiakasviestintää on selkeytetty ja erilaisia asiointimahdollisuuksia lisätty. Esimerkiksi itsepalvelukassat yleistyvät ketjumme kaupoissa nyt vauhdilla.
Asiakas kuitenkin valitsee kauppansa. Meidän kaikkien tehtävänä on varmistaa, että asioidessaan K-Supermarketissa hän ei pety, vaan löytää tarvitsemansa tuotteet, saa inspiraatiota kokeilla uutta ja kokee tulleensa henkilökohtaisesti huomioiduksi. Kun tämä toteutuu, tavallista paremmasta ruokakaupasta tulee uudestaan ja uudestaan asiakaan valinta.
Ari Sääksmäki
johtaja, K-Supermarket-ketju