
MIELI ry:n vuosittaisella Mielinauha-kampanjalla kerätään varoja kotimaiselle mielenterveystyölle ja kriisiauttamiselle. K-ryhmä on mukana 1.4. alkaneessa kampanjassa ensimmäistä kertaa myymällä Mielinauhoja kaikissa K-ruokakaupoissa.
Puhelintilauspalvelussa ruokaostokset voi tehdä kaikissa niissä K-ruokakaupoissa, jotka tarjoavat ruoan verkkokaupan asiakkailleen tai joilla on oma kotiinkuljetuspalvelu. Tällä hetkellä yli 270 K-ruokakaupalla eri puolilla Suomea pääkaupunkiseudulta Nuorgamiin on verkkokauppa ja lisää avataan nopealla tahdilla viikoittain. Poikkeustilanteen myötä K-ruokakauppiaat ympäri Suomen ovat kehittäneet myös omia kotiinkuljetuspalveluita, jotka täydentävät verkkokauppaverkostoa.
”K-Ruoka-verkkokaupan tilausmäärät ovat kasvaneet viime viikkoina merkittävästi eri puolilla Suomea ja ruokaa tilataan verkkokaupasta nyt ennätysmääriä. Ruokaostosten tekeminen verkkokaupassa on vielä melko uutta, ja osa asiakkaista kokee tilauksen tekemisen vaikeaksi. Kaikilla senioreilla ei myöskään ole laitteita, joilla verkkokaupasta tilaaminen onnistuisi. Neuvonta- ja puhelintilauspalveluissa tarjoamme apua kaikkeen tähän ja autamme myös asioimaan kivijalkakaupassa esimerkiksi riskiryhmien erikoisaukioloaikoina, kertoo K-ryhmän digitaalisten palvelujen myyntijohtaja Antti Rajala.
Neuvonta- ja puhelintilauspalvelut auttavat seniorikansalaisia arkisin
Neuvontapuhelin auttaa asiakasta esimerkiksi tekemään ruokaostokset itse verkkokaupassa, kertoo K-ruokakauppojen erikoisaukioloajoista riskiryhmille tai vinkkaa lähimmästä kotiin ruokaostoksia toimittavasta kaupasta. Neuvontapuhelin palvelee numerossa 010 532 9836 arkisin klo 9-16 ja se palvelee sekä suomeksi että ruotsiksi. Puhelun hinta on 8,35 senttiä/puhelu + 12,09 senttiä/minuutti.
Puhelintilauspalvelu tekee ruokaostosten tilauksen asiakkaan puolesta puhelun aikana. Puhelintilauspalvelu on avoinna numerossa 0600 023 25 arkisin klo 9-16 ja se palvelee suomen kielellä. Yhden vastatun puhelun hinta on 5,59 euroa + paikallisverkkomaksu. Jonotusajalta veloitetaan pelkkä paikallisverkkomaksu.
Puhelintilauspalvelun kautta tehdyt ruokaostokset toimitetaan joko asiakkaan ovelle kotiinkuljetuksella tai ruokaostokset voi hakea K-ruokakaupan noutopisteeltä. Ruokaostosten toimitus veloitetaan verkkokaupan normaalien toimitusmaksujen mukaisesti tai kauppojen omien kuljetuspalveluiden hintojen perusteella.
K-Ruoka-verkkokaupan asiakkaita pyritään palvelemaan mahdollisimman nopeasti ruuhkasta huolimatta. Ruuhkaisimmilla alueilla tilauksen toimittamiseen saattaa mennä päiviä tai yksittäisissä kaupoissa pidempäänkin. Monella alueella on useampi ruokatilauksia kotiin toimittava K-ruokakauppa, joista voidaan hakea mahdollisimman sopivaa toimitusaikaa.
Lisätietoja:
Antti Rajala, digitaalisten palvelujen myyntijohtaja, K-ryhmä, puh. 050 594 8149, antti.rajala@kesko.fi
K-ryhmän viestintä, puh. 010 53 50200, viestinta@kesko.fi (arkisin klo 8-16)
Huomioi nämä asiat ennen soittoa neuvonta- tai puhelintilauspalveluun
Mikäli mahdollista, tarkista itse tai läheisesi kanssa kauppahaun avulla jo ennen puhelua, löytyykö alueeltasi K-ruokakauppa, jolla on verkkokauppa.
Neuvontapuhelimen numero ja hinta
Puhelinnumero: 010 532 9836
Puhelintilauspalvelun numero ja hinta
Puhelinnumero: 0600 023 25
Puhelun hinnan lisäksi veloitetaan normaalisti ruoan verkkokaupan toimitusmaksu tai kaupan mahdollisen oman kuljetuspalvelun maksu sekä tilattujen tuotteiden hinta. Verkkokauppatilausten toimitusmaksut vaihtelevat hieman kaupoittain: yleisin hinta kotiinkuljetukselle on Plussa-kortilla 9,90€ (ilman Plussa-korttia 12,90€) ja noutopalvelun hinta Plussa-kortilla 4,90€ (ilman Plussa-korttia 6,90€).