Savonlinnan Intersport-kauppiaat valittiin vuoden parhaiksi – kokenut henkilökunta voiton taustalla

Savonlinnan Intersportin kauppiaat Jyry ja Outi Vepsäläinen on valittu vuoden 2018 Intersport-kauppiaiksi. Savonlinnan Intersport menestyi etenkin konseptin toteutuksen, myynnin kehityksen, asiakastyytyväisyyden ja kannattavuuden mittareissa.

Voiton salaisuutena Savonlinnan Intersport-kauppiaat pitävät kokenutta ja rautaisen ammattitaidon omaavaa henkilökuntaa sekä saumatonta tiimityötä. ”Valikoima on rakennettu Intersportin hyvää ketjuvalikoimaa hyödyntäen ja paikkakuntalaisten tarpeita kuunnellen”, Jyry Vepsäläinen lisää. Asiakkaita palvelee kauppiasparin lisäksi yhteensä 10 urheilukaupan ammattilaista.

Vepsäläiset painottavat valikoimassaan sitä, että sen tulee vastata paikallisen asiakaskunnan tarpeisiin. Kaupan myynnistä pukeutuminen on noin puolet ja jalkineet noin neljännes. Vepsäläinen kertoo menestymistekijöiksi sen, että monipuoliseen valikoimaan panostetaan ja henkilökunnan osaamista pidetään yllä jatkuvasti. Lajiurheilulla on myös tärkeä rooli Savonlinnan Intersportissa. ”Hiihto, juoksu, jääurheilu, jalkapallo ja pyöräily ovat suosittuja lajeja seudulla, ja ne näkyvät tuotevalikoimassamme. Yhteistyö paikallisten urheiluseurojen kanssa on vastavuoroisuudessaan arvokasta tekemistä meidän kaupalle”, Vepsäläinen sanoo.

Jyry Vepsäläinen edustaa urheilukaupassa perheensä toista sukupolvea: hän aloitti myyjänä vuonna 1992 isänsä Osmo Vepsäläisen vuonna 1976 perustamassa kaupassa. ”Sukupolvenvaihdos tehtiin vuonna 2001, jolloin aloitimme vaimoni Outin kanssa Intersport-kauppiasuran. Myös veljeni Jussi Vepsäläinen on yrityksen osakas ja on mukana kaupan töissä, hän vastaa pyörä- ja hiihto-osastosta”, Jyry Vepsäläinen kertoo.

Tulevaisuudessa Vepsäläisten on tarkoitus edelleen kehittää valikoimaa asiakkaiden toiveita tarkalla korvalla kuunnellen sekä panostaa palveluun ja myyjien ammattitaitoon. ”Ihmisten koko ajan lisääntyvä kiinnostus omasta hyvinvoinnista ja tietämys liikunnan hyvää tekevistä vaikutuksista tuo töitä myös tulevaisuudessa alan osaajille”, Vepsäläinen summaa.

K-kauppias Jyry Vepsäläinen, Intersport Savonlinna, 050 5727 448, jyry.vepsalainen@intersport.fi
Ketjujohtaja Juha Nurminen, Intersport-ketju, 050 525 3847, juha.nurminen@kesko.fi