Vastuullisuus on meille kilpailuetu. Toimintamme vaikutukset ulottuvat laajasti koko yhteiskuntaan.
Mahdollistamme asiakkaidemme vastuulliset valinnat edistämällä muutosta koko arvoketjussa
Teema |
Strateginen tavoite |
Tavoite |
Nykytila (2023) |
KPI |
Ilmasto |
Vähentää 50 % scope 1 ja 2 -päästöjä vuoden 2034 loppuun mennessä |
50 % vuoden 2034 loppuun mennessä |
scope 1: 47 385 |
tCO2e |
Haastaa tavarantoimittajia asettamaan tieteeseen perustuvia ilmastotavoitteita scope 3 –päästöjen vähentämiseksi |
67 % vuoden 2026 loppuun mennessä |
32,0 % |
% tavarantoimittajista asettanut tieteeseen pohjautuvat ilmastotavoitteet |
|
Vastuullinen hankinta |
Varmistaa sosiaalisen vastuun toteutuminen suorissa riskimaatuotteissa auditoimalla kaikki tehtaat |
100 % |
97 % suorien tavarantoimittajien tehtaista auditoitu |
% auditoidut tehtaat |
Vastuulliset tuotteet |
Kasvattaa kestävien tuotteiden osuutta liikevaihdosta |
- |
Päivittäis- |
% kestävien tuotteiden osuus liikevaihdosta |
Monimuotoisuus, yhdenvertaisuus ja mukaan ottaminen |
Edistää sukupuolten tasa-arvoa ylimmässä johdossa ja keskijohdossa |
Ylin johto: 40 % (2030) Keskijohto: 45 % (2030) |
28,4 % naisia (ylin johto) 36,1 % naisia (keskijohto) |
Aliedustetun sukupuolen %-osuus ylimmässä johdossa Aliedustetun sukupuolen %-osuus keskijohdossa |