Mielinauha-kampanja käynnistyi – K-ryhmä mukana keräämässä varoja kotimaiselle mielenterveystyölle

MIELI ry:n vuosittaisella Mielinauha-kampanjalla kerätään varoja kotimaiselle mielenterveystyölle ja kriisiauttamiselle. K-ryhmä on mukana 1.4. alkaneessa kampanjassa ensimmäistä kertaa myymällä Mielinauhoja kaikissa K-ruokakaupoissa.

Mielenterveyshaasteet ovat Suomessa yleisiä: joka toinen kokee elämänsä aikana mielenterveyden häiriöitä. Erityisesti nuorten mielenterveystyön tarve on kasvanut.

MIELI ry:n jokakeväisellä Mielinauha-kampanjalla kerätään varoja mielenterveystyölle ja kriisiauttamiselle Suomessa. K-ryhmä on kampanjassa mukana ensimmäistä kertaa myymällä Mielinauhoja kaikissa K-ruokakaupoissa.

''Mielenterveyshaasteet ovat valitettavasti yleinen ongelma Suomessa ja kasvussa erityisesti nuorten keskuudessa. Tuomme Mielinauhat myyntiin kaikkiin K-ruokakauppoihin, sillä haluamme olla mukana keräämässä varoja mielenterveystyölle ja kriisiauttamiselle Suomessa. K-ruokakaupoissa asioi yli miljoona asiakasta päivittäin - toivomme, että mahdollisimman moni löytää keräyksen'', kertoo K-ryhmän päivittäistavaratoimialan vastuullisuusjohtaja Timo Jäske.

Ei anneta yhdenkään liekin hiipua

Mielinauha-kampanja järjestetään kahdeksatta kertaa. Tämän vuoden kampanjaviesti on: ei anneta yhdenkään liekin hiipua.

''MIELI ry:n puoleen käännytään usein elämän vaikeimpina hetkinä. Kriisipuhelimemme päivystää 24 h joka päivä ja kriisivastaanotoillemme saa ajan maksutta ja ilman lähetettä. Avuntarvetta kuvaa se, että Kriisipuhelin soi viime vuonna 400 000 kertaa. K-ryhmän mukaantulo on Mielinauha-kampanjalle toivottu ja merkittävä laajennus. Nyt yhä useampi suomalainen voi ostostensa yhteydessä tehdä pienen, mutta vaikuttavan teon mielenterveyden hyväksi'', kertoo MIELI ry:n viestintäjohtaja Liisa Partio.

Mielinauha-kasvona on Jenni Vartiainen ja Mielinauhan on suunnitellut Vuoden nuori suunnittelija Arttu Åfeldt.

Mielinauha-kampanja on käynnissä 1.4.-30.6. Kampanjaan voit tutustua tarkemmin osoitteessa mielinauha.fi.

 


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös