K-ruokakaupat alensivat yli 1200 tuotteen hintaa – Kesko ja K-kauppiaat investoivat hinnanalennuksiin lähes 50 miljoonaa euroa
K-ruokakaupat alensivat yli 1200 tuotteen hintaa – Kesko ja K-kauppiaat investoivat hinnanalennuksiin lähes 50 miljoonaa euroa
02.01.2025
K-ryhmä vastasi asiakkaiden toiveisiin ja alensi yhteensä yli 1200 tuotteen hintaa. ”Kyseessä on erittäin merkittävä panostus kauppojemme perushintatasoon”, luonnehtii Keskon päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli. Hintojen lasku kohdistuu noin 1000 tuttuun arjen merkkituotteeseen sekä noin 200 suosittuun K-ryhmän omaan Pirkka-tuotteeseen. Tammikuun alussa voimaan astuneet hintojen alennukset näkyvät kaikissa K-ruokakaupoissa, mutta niiden laajuus vaihtelee kaupan kokoluokan mukaan.
”Kuluttajien odotukset sekä omasta että Suomen taloudesta ovat edelleen vaisut, ja hinnan merkitys korostuu edelleen kuluttajien ostokäyttäytymisessä. K-ruokakaupat ovat olleet perinteisesti hyviä kampanjoissa ja tarjouksissa, mutta nyt alensimme myös perushintatasoamme ihan reilusti. Hinnanalennukset kohdistuvat yli 1200 arjen perustuotteeseen, joita kuluttajat ostavat usein ja joiden osuus myynnistä on merkittävä. Merkkituotteiden hintojen alennukset ovat keskimäärin 4–6 prosenttia, mutta parhaimmillaan alennukset voivat olla jopa 15–20 prosenttia. Pirkka-tuotteiden osalta hintojen alennukset ovat puolestaan keskimäärin 9–12 prosenttia”, sanoopäivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli.
Hinnanalennukset on tehty tiiviissä yhteistyössä Keskon, kauppiaiden sekä tavarantoimittajakumppaneiden kesken.
”Meidän strategiaamme hyvin valmistellut ja nyt toteutetut laajat arjen perustuotteiden hintojen alennukset istuvat paremmin kuin esimerkiksi ulkomaisten halpatuotteiden valikoimien lisääminen. Kyseessä on rahallisesti erittäin merkittävä strateginen panostus perushintatasoon, pelkästään Kesko ja K-kauppiaat investoivat hintaohjelmaan vuonna 2025 lähes 50 miljoonaa euroa”, Akseli jatkaa.
”Keskitymme päivittäistavarakaupassa myös jatkossa kolmen peruspilarimme vahvistamiseen – ruokakauppojemme laatutason edelleen nostamiseen, kauppaverkostomme uudistamiseen ja laajentamiseen sekä hintakilpailukykymme parantamiseen”, päättää Akseli.
Perushintatasoon tehtyjen panostuksien lisäksi K-ryhmän ruokakauppaketjut tarjoavat jatkossakin suosittuja OmaPlussa-mobiilietuja, yli 2600 tuotetta käsittävän oman laadukkaan ja sopivan hintaisen Pirkka-sarjan sekä muita tarjouksia ja kampanjoita.