Pikkujoulukauden trendikkäin juoma onkin alkoholiton – sparkling tea -ilmiö laivautuu Suomeen

Alkoholiton sparkling tea eli kupliva tee on nostamassa suosiotaan ravintoloiden trendijuomana pikkujoulukauden alla. Uusi alkoholittomaan viinipohjaan valmistettu kupliva tee imitoi erinomaisesti alkoholillisen kuohuviinin makumaailmaa

”Kupliva tee on saavuttanut muutamassa vuodessa suosiota erityisesti Tanskassa ja Ruotsissa, mutta myös muualla Euroopassa. Suomessa kupliva tee on nousemassa tällä pikkujoulukaudella trendiksi muiden Pohjoismaiden tapaan. Kupliva tee -ilmiö seuraa alkoholittomien juomien trendiä, joka kasvaa globaalisti vuosi vuodelta”, kertoo Kespron tuotepäällikkö Annakaisa Virtanen.

Kupliva tee -ilmiön noste tuo markkinoille myös uusia tuottajia, mutta tällä hetkellä Suomessa on kuplivasta teestä saatavissa vain muutamia vaihtoehtoja. Kespro tuo lokakuussa Suomeen kaksi eleganttia kuplivaa teetä Infinitea-tuotemerkillä. Tuotteet ovat Infinitea Rooibos ja Infinitea Black Tea. Tuotteet ovat luomua ja vegaanisia. Infinitea-tuotteet myydään kuohuviinipullon 0,75 litran peruskoossa.

”Tyypillinen kupliva tee valmistetaan uuttamalla teetä rypälemehuun. Infinitea-tuotteissa tee lisätään alkoholittomaan viinipohjaan, jonka ansiosta juomaan saadaan ryhtiä, rakennetta ja tanniinisuutta. Makua tuskin erottaa alkoholia sisältävästä kuohuviinistä”, kertoo Virtanen.

Monikäyttöinen kupliva tee sopii nautittavaksi läpi aterian kuohuviinin tavoin. Se täydentää hienostuneita ruokia, kuten äyriäisiä, sushia ja erilaisia jälkiruokia.

”Suomessa kuohuviinin tapaan toimivia aidosti laadukkaita alkoholittomia vaihtoehtoja on ollut niukasti. Kuplivassa teessä on potentiaalia korvata ”standardituotteena” suomalaisten juhlien ja merkkitilaisuuksien alkoholiton kuohuviinivaihtoehto”, sanoo Virtanen.

”Ensimmäinen erä Infinitea, noin 5000 pulloa, saapui laivarahdilla Suomeen tällä viikolla. Tuote on tilattavissa ravintoloihin ja mauista Black Tea tulee myös 120 Alkon myymälään. Molemmat Infiniteat ovat lisäksi tilattavissa K‑ruokakauppojen valikoimiin”, kertoo Virtanen.


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös