”Erikoistukku tuo Kesproon huomattavasti lisää asiakasymmärrystä. Pystymme tarjoamaan entistäkin kokonaisvaltaisempia ratkaisuja asiakkaidemme liikeideat ja olosuhteet huomioiden”, Kertoo Kespro Erikoistukun toiminnasta vastaava operatiivinen johtaja Joni Borodavkin.
”Yhdistämme Kesprossa erikoistuoteosaamisemme yhteen Erikoistukku-tiimiin, jolloin eri tuotealueiden ammattilaisten työhön tulee huomattavaa synergiaetua mutkattomamman keskinäisen sparrailun lisääntyessä”, jatkaa Borodavkin.
Erikoistukusta Kespron asiakas saa samasta lähteestä kaikki erikoistukkutuotteet ja -palvelut, eikä hänen tarvitse enää asioida erikseen useiden erikoistuoteasiantuntijoiden kanssa. Tämä säästää asiakkaan aikaa ja yhteydenpito Kespron kanssa sujuvoituu.
Erikoistukkutuotteiden ostamista helpotetaan myös eri verkkokauppojen yhdistymisellä. Jatkossa kaikki Kespron valikoimissa olevat tuotteet löytyvät yhdestä Kespron verkkokaupasta. Ravintolalle ostojen hallinnointi sekä datalla johtaminen helpottuvat yhdestä verkkokaupasta saatavan kattavamman ostoanalytiikan ansiosta.
”Erikoistukkuun kokoamme tuotealueidemme parhaat asiantuntijat niin hankinnasta kuin myynnistä. Lisäksi haemme synergiaetuja erikoistukkutuotteiden logistiikassa. Erikoistukulle on luotu oma brändinsä, jolla se erottuu Kespron muusta yleistukkuritoiminnasta. Tällaista keskitettyä asiantuntijayhteisöä ja erityisvalikoiman laajuutta ei ole Suomesta aiemmin löytynyt yhdeltä toimijalta”, kertoo Borodavkin.
Kespro Erikoistukku -toiminta sisältää erityistuoteosaamisen tuotteet ja palvelut liha-, kala-, hedelmä- ja vihannestuotteissa sekä astioissa ja juomissa. Kespro on yksi Suomen merkittävimmistä ravintola-astiatukkureista sekä yksi Suomen suurimmista alkoholitukkureista. Aiemmin Kespro on profiloitunut erikoistukkumarkkinassa pääosin artesaanitukkureillaan Reinin Lihalla ja Kalatukku E. Erikssonilla.