K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 30.10.2024 K-ryhmän vähittäismyynti oli tammi-syyskuussa Pohjois-Karjalassa yhteensä 204,8 miljoonaa euroa (alv 0 %).
Päivittäistavarakaupan myynti kävi 167,5 miljoonalla eurolla ja se laski 2,3 %. Rakentamisen ja talotekniikan kaupan myynti oli 61,2 miljoonaa euroa ja se pieneni 4,8 %. Auto- ja vapaa-ajan kaupan myynnin arvo oli 28,4 miljoonaa euroa ja se oli 8,3 % pienempi kuin viime vuonna. Päivittäistavarakaupassa K-Supermarket-ketju kehittyi parhaiten.
”Yleinen tiukka taloustilanne haastaa ja kuluttajien hintavetoisuus on heijastunut suoraan ostokäyttäytymiseen. Keskon uudistetun strategian ytimessä on asiakasarvon tuottaminen ja kauppapaikkaverkon kehittäminen. Se tarkoittaa mm. kauppakohtaisten liikeideoiden tason nostoa, hintakilpailukyvyn parantamista sekä uusia ja uudistettuja kauppoja erityisesti kasvukeskuksissa. Heinolan ja Launeen K-Citymarketien uudistukset sekä vuoden päästä valmistuva uusi K-Citymarket Paavola ovat oiva osoitus verkostotekemisestä Päijät-Hämeessä”, kommentoi aluejohtaja Janne Virtanen.
”Rakentamisen ja talotekniikan kaupassa myynnin lasku jatkui, mutta selvästi hidastuen. Näyttäisi siltä, että pohjakosketus on takana ja nousu pikkuhiljaa alkamassa”, arvioi Janne Virtanen luottavaisena.