K-Market-ketju ja kumppanit keräsivät yli 40 000 euroa kiusaamisen vastaiseen työhön – Lahjoituksella varmistetaan 1300 tuntia keskusteluaikaa lapsille ja nuorille
K-Market-ketju ja kumppanit keräsivät yli 40 000 euroa kiusaamisen vastaiseen työhön – Lahjoituksella varmistetaan 1300 tuntia keskusteluaikaa lapsille ja nuorille
21.11.2024
K-Market-ketjun, Fazerin, Haribon ja Saarioisten yhteinen Jokainen jeesaus on tärkeä -kampanja keräsi huimat 40 700 euroa Mannerheimin Lastensuojeluliiton kiusaamisen vastaiseen työhön.
K-Marketien, Fazerin, Haribon ja Saarioisten yhteisellä Jokainen jeesaus on tärkeä -kampanjalla kerättiin yli 40 000 euroa Mannerheimin Lastensuojeluliiton kiusaamisen vastaiseen työhön. Jokaisesta syys-lokakuussa K-Marketeissa myydystä kampanjatuotteesta; Fazerin suklaapatukasta, Haribon karkkipussista, Saarioisten Texmex-läpästä sekä Fazerin Lemppari Kaurarieskasesta ja Lemppari Paahtotaskusta, lahjoitettiin tuotteesta riippuen 1–10 senttiä yhteiseen lahjoituspottiin.
Kampanja-aikana näistä, erityisesti nuorten mieleen olevista tuotteista, löytyi Jokainen jeesaus on tärkeä -merkintä, josta tuotteet tunnisti helposti.
“Suuri kiitos kaikille tuotteita ostaneille, jotka kokivat asian tärkeäksi! Olemme K-Market-ketjun ja kauppiaiden kanssa jo useamman vuoden ajan nostaneet aktiivisesti kiusaamisteemaa yhteiskunnalliseen keskusteluun, ja ilolla ohjaamme lahjoitussumman konkreettisen ennaltaehkäisevän ja auttavan toiminnan tueksi”, sanoo K-Market-ketjun johtaja Jesper Åberg.
Kerrytetyllä lahjoitussummalla saadaan varmistettua esimerkiksi yli 1300 tuntia luottamuksellista aikuisen keskusteluaikaa lapselle tai nuorelle tai pidettyä yli 130 kaveritaito-vanhempainiltaa yksinäisyyden ja kiusaamisen ehkäisemiseksi.
”Kiusaamisen vastaisen työn tuki auttaa meitä tavoittamaan yhä suuremman joukon lapsia ja nuoria sekä heidän arjessaan läsnä olevia aikuisia. Työmme tavoitteena on vahvistaa turvallisia, myötätuntoisia ympäristöjä ja vertaissuhteita, joissa jokainen voi tuntea olonsa hyväksytyksi. Olemme erittäin kiitollisia saamastamme tuesta, sillä sen avulla voimme tarjota tukea ja työkaluja sekä kiusaamisen ehkäisemiseen ja siihen puuttumiseen että akuuttiin hätään ja kiusaamisen aiheuttamien vaurioiden korjaamiseen”, kertoo MLL:n viestintä- ja varainhankintajohtaja Leena Poutanen.
K-Marketit julistautuivat kiusaamisvapaaksi vyöhykkeeksi syksyllä 2021. Toimintamalli on käytössä kaikissa noin 750:ssä K-Market-kaupassa ympäri Suomen. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos myönsi kiusaamisvapaalle vyöhykkeelle syyskuussa 2022 vuoden kansanterveyspalkinnon valtakunnallisesti merkittävästä kansanterveyden hyväksi tehdystä työstä.