Jouluna suomalaiset satsaavat yrtteihin ja poimivat ostoskoreihinsa kauppojen hyllyiltä löytyviä hedelmiä, jotka sopivat juhlakauteen ja juustolautasille. Näiden tieltä suomalaisten suosikkihedelmä banaani saa jouluna väistää.
K-ryhmä on yksi pääyhteistyökumppaneista Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräyksessä, jolla tuetaan suomalaista syöpätutkimusta. K-ryhmä on tehnyt Roosa nauha -yhteistyötä 15 vuoden ajan ja on yksi kampanjan pääyhteistyökumppaneista jo yhdeksättä kertaa.
”Olemme ilolla mukana keräyksessä myös tänä vuonna. Nauhojen ja rannekkeiden lisäksi Roosa nauha -valikoimastamme löytyy arjen perustuotteita, jotka ovat muutenkin asiakkaidemme suosiossa. Tämän vuoden Roosa nauhan suunnittelijat Toni ja Sipe ovat suunnitelleet myös Pirkka Parhaat Roosa nauha kukkakimpun, jolla voi ilahduttaa läheistä. Ikisuosikki, Pirkka miniluumutomaatit, löytyy myös jälleen kerran valikoimasta”, kertoo Keskon päivittäistavarakaupan vastuullisuusjohtaja Timo Jäske.
Roosa nauhoja, rannekkeita ja Roosa nauha -kampanjatuotteita on saatavilla K-ruokakaupoista ja Neste K –liikenneasemilta. Osa kampanjatuotteiden myyntihinnasta menee keräyksen kautta suomalaisen syöpätutkimuksen hyväksi.
Tämän vuoden Roosa nauhan ja Roosa nauha -rannekkeen suunnittelivat Apulanta-yhtyeestä tutut Toni Wirtanen ja Sipe Santapukki. Suunnittelijat tuovat kampanjaan kapinahenkeä ja yhteisen rintaman, joka koostuu rakkaudesta, yhteishengestä ja toivosta. Vuoden 2023 nauhasta löytyy pieni niitti, joka merkitsee viimeistä niittiä syövälle.
Syöpäsäätiö on Suomen merkittävin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja. Keräysvaroilla tuetaan syöpätutkimuksen lisäksi sairastuneille ja heidän läheisilleen tarjottavaa maksutonta neuvontapalvelua. Roosa nauha -keräyksen tuotoilla tuetaan kaikkien syöpien tutkimusta Suomessa. Keräyksessä nostetaan vuosittain esille eri syöpien tutkimusteemoja ja tämän vuoden tutkimusteemana on lasten syövät.
Vuonna 2022 K-ryhmän lahjoittama summa Roosa nauha -keräykseen oli ennätyksellinen: lähes 1,1 miljoonaa euroa. Summa koostui Roosa nauhojen, rannekkeiden ja Roosa nauha -tuotteiden myynnistä K-kaupoissa. Yli vuosikymmenen kestäneen Roosa nauha -yhteistyön aikana K-ryhmä on kerännyt yhdessä asiakkaidensa kanssa yhteensä 5,36 miljoonaa euroa suomalaiselle syöpätutkimukselle.
Tämän vuoden Roosa nauha -keräys on käynnissä 21.9.–31.10.2023.