
MIELI ry:n vuosittaisella Mielinauha-kampanjalla kerätään varoja kotimaiselle mielenterveystyölle ja kriisiauttamiselle. K-ryhmä on mukana 1.4. alkaneessa kampanjassa ensimmäistä kertaa myymällä Mielinauhoja kaikissa K-ruokakaupoissa.
Mitä todennäköisimmin valitut tuotteet on valmistanut suomalainen elintarviketeollisuus. 98,5 prosenttia K-ruokakauppojen myymästä ruoasta ostetaan elintarviketeollisuuden yrityksiltä.
Nämä suomalaisyritykset ovat mitä todennäköisimmin ostaneet raaka-aineensa suomalaisilta tuottajilta. Tuottajat tekevät työnsä maailman pohjoisimmassa maatalousmaassa.
Kauppaan asiakkaan arki-illallinen on saapunut K:n oman logistiikan kuorma-autolla: K:n rekat jakelevat päivittäin ruokakauppoihin eri puolille Suomea noin 700 nuppikuormallista tavaraa.
Oma K-kauppasi sijaitsee todennäköisesti alle 3 kilometrin päässä kotoasi, vaikka Suomi on suuri ja harvaan asuttu maa. Se johtuu siitä, että K-ryhmällä on 1 200 ruokakauppaa ympäri maan, Hangosta Nuorgamiin.
Tämä kaikki kertoo siitä, että Suomessa on vahva oma ruokaketju, joka on tärkeä osa huoltovarmuuttamme. Ruokaketju toimii, koska niin moni toimija pelaa yhteen.
Kotimaista numeropeliä
Ruokaketjun päätepiste ei ole kauppa, vaan asiakas. Jokainen asiakas pitää omilla arkisilla valinnoillaan huolta suomalaisesta ruokatuotannosta ja yhteisestä huoltovarmuudestamme.
Kotimaisen ruoan arvostus on Suomessa korkealla tasolla, mutta parantamisen varaa on toki edelleen. Me K-ryhmässä ylläpidämme laajaa suomalaisen ruoan ja lähiruoan valikoimaa, kampanjoimme kotimaisten tuotteiden puolesta ja kerromme eri tuotteidemme alkuperästä asiakkaillemme. On kaikkien etu, että yhä useammin ostoskoriin päätyy suomalainen tuote.