K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 29.4.2025 K-ryhmän vähittäismyynti oli tammi-maaliskuussa Etelä-Pohjanmaalla yhteensä 53,2 miljoonaa euroa (alv 0 %).
Lahjoitusten tekeminen arjesta tuttuja tuotteita ostamalla on helppo tapa, jonka moni on ottanut omakseen. Viime vuonna K-ruokakaupat tekivät Roosa nauha -kampanjayhteistyön tähänastisen ennätyksen, kun K-ruokakauppojen keräämä Roosa nauha -potti nousi yli miljoonaan euroon. Ennätyssumma syntyi suurilta osin arjen perustuotteista. Elokuussa käynnistyvä Black Horsen Munien puolesta -kampanja taistelee miesten kivessyöpää vastaan. Jokaisesta myydystä Black Horse -kampanjan 3-pack-bokserisetistä lahjoitetaan 5 % Syöpäsäätiölle miesten syöpien tutkimukseen. Kampanjatuote on saatavilla kaikista Suomen K-Citymarketeista ja muista valikoiduista K-Supermarket- ja K-Market-kaupoista.
”Asian ydin on, että lahjoittaminen ja hyvän tekeminen täytyy tehdä helpoksi. Moni mies uusii alusvaatevarastoaan alkusyksyn tullen, ja Munien puolesta -kampanjan aikana on helppo tehdä hyvää sellaisen tuotteen kautta, jonka ostaisi muutenkin. Tämä on aiemmin huomattu Roosa nauha -keräyksen aikana: suosituimpia Roosa nauha -tuotteita ovat olleet mm. Pirkka-miniluumutomaatit ja Pirkan WC-paperit eli sellaiset tuotteet, joita ostaisi muutenkin”, Keskon käyttötavaroista vastaava osto- ja myyntijohtaja Hannele Åberg kertoo.
Hyväntekeväisyyttä voi tehdä myös erikoistuotteilla. K-Citymarket ja Martinex Oy lahjoittivat yhteensä 100 000 euroa Ukrainan lapsille ja perheille aiemmin kesällä, ja rauhansanomaa tuettiin K-Citymarketin ja Martinexin yhteistyössä toteuttamalla t-paidalla, jonka aiheena oli Tove Janssonin ikoninen Rauhanmarssi-teos, jossa tutut Muumi-hahmot marssivat rauhan puolesta. Tove Jansson on luonut kyseisen kuvituksen UNICEFille vuonna 1981.
”K-Citymarket ja Martinex tekivät lahjoituksensa tuotettujen – ei myytyjen – paitojen perusteella – tuemme UNICEFin tärkeää työtä täysin riippumatta paitojen menekistä. Iloksemme saimme kuitenkin huomata, että paidoista tuli hyvin suosittuja, ja suomalaiset tarttuivat mielellään aiheeseen. Rauhanmarssi-paita tekee erittäin ajankohtaista rauhansanomaa näkyväksi ja laajan kauppaverkostomme myötä rauhanviesti saapui ikonisen kuvan myötä lukuisen suomalaisen saataville eri puolilla maata. Rauhanmarssi-paidalla tärkeä viesti välittyy ilman sanoja ja uskommekin, että sydäntälämmittävä Tove Janssonin kuvitus kommunikoi myös yli kielimuurien”, Åberg kommentoi.