Black Horse -boksereilla rahaa Syöpäsäätiölle, muumihahmot marssimassa rauhan puolesta – hyväntekeväisyys tulee yhä uudenlaisiin tuotteisiin

Yhä useampi suomalainen tekee mielellään hyväntekeväisyyttä arjen lomassa, perustuotteita ostaen. Jokasyksyinen Roosa nauha -kampanja on jo lähes jokaiselle tuttu, mutta vuoden 2022 aikana hyväntekeväisyyttä on voinut tehdä ruokaostosten yhteydessä myös muille tahoille. Tänä vuonna on ollut mahdollista lahjoittaa rahaa Ukrainan lapsille ostamalla esimerkiksi Martinexin valmistama Rauhanmarssi-paita, jossa tutut muumihahmot marssivat rauhan puolesta. Elokuussa käynnistyy Black Horsen Munien puolesta -kampanja, jonka kautta tuetaan Syöpäsäätiötä ja ohjataan rahaa kivessyöpätutkimukseen.

Lahjoitusten tekeminen arjesta tuttuja tuotteita ostamalla on helppo tapa, jonka moni on ottanut omakseen. Viime vuonna K-ruokakaupat tekivät Roosa nauha -kampanjayhteistyön tähänastisen ennätyksen, kun K-ruokakauppojen keräämä Roosa nauha -potti nousi yli miljoonaan euroon. Ennätyssumma syntyi suurilta osin arjen perustuotteista. Elokuussa käynnistyvä Black Horsen Munien puolesta -kampanja taistelee miesten kivessyöpää vastaan. Jokaisesta myydystä Black Horse -kampanjan 3-pack-bokserisetistä lahjoitetaan 5 % Syöpäsäätiölle miesten syöpien tutkimukseen. Kampanjatuote on saatavilla kaikista Suomen K-Citymarketeista ja muista valikoiduista K-Supermarket- ja K-Market-kaupoista.

”Asian ydin on, että lahjoittaminen ja hyvän tekeminen täytyy tehdä helpoksi. Moni mies uusii alusvaatevarastoaan alkusyksyn tullen, ja Munien puolesta -kampanjan aikana on helppo tehdä hyvää sellaisen tuotteen kautta, jonka ostaisi muutenkin. Tämä on aiemmin huomattu Roosa nauha -keräyksen aikana: suosituimpia Roosa nauha -tuotteita ovat olleet mm. Pirkka-miniluumutomaatit ja Pirkan WC-paperit eli sellaiset tuotteet, joita ostaisi muutenkin”, Keskon käyttötavaroista vastaava osto- ja myyntijohtaja Hannele Åberg kertoo.

Hyväntekeväisyyttä voi tehdä myös erikoistuotteilla. K-Citymarket ja Martinex Oy lahjoittivat yhteensä 100 000 euroa Ukrainan lapsille ja perheille aiemmin kesällä, ja rauhansanomaa tuettiin K-Citymarketin ja Martinexin yhteistyössä toteuttamalla t-paidalla, jonka aiheena oli Tove Janssonin ikoninen Rauhanmarssi-teos, jossa tutut Muumi-hahmot marssivat rauhan puolesta. Tove Jansson on luonut kyseisen kuvituksen UNICEFille vuonna 1981.

”K-Citymarket ja Martinex tekivät lahjoituksensa tuotettujen – ei myytyjen – paitojen perusteella – tuemme UNICEFin tärkeää työtä täysin riippumatta paitojen menekistä. Iloksemme saimme kuitenkin huomata, että paidoista tuli hyvin suosittuja, ja suomalaiset tarttuivat mielellään aiheeseen. Rauhanmarssi-paita tekee erittäin ajankohtaista rauhansanomaa näkyväksi ja laajan kauppaverkostomme myötä rauhanviesti saapui ikonisen kuvan myötä lukuisen suomalaisen saataville eri puolilla maata. Rauhanmarssi-paidalla tärkeä viesti välittyy ilman sanoja ja uskommekin, että sydäntälämmittävä Tove Janssonin kuvitus kommunikoi myös yli kielimuurien”, Åberg kommentoi.


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös