Miljoonainvestoinnilla syntyi Suomen laajin myymälämedia – Digitaaliset markkinointinäytöt kaikkiin K-Citymarketeihin
Miljoonainvestoinnilla syntyi Suomen laajin myymälämedia – Digitaaliset markkinointinäytöt kaikkiin K-Citymarketeihin
08.12.2021
Kaupassa tapahtuvan asiakasviestinnän digitalisointi etenee K-ryhmässä, kun K-Citymarket-ketjussa on otettu käyttöön tämän vuoden aikana digitaaliset markkinointinäytöt. Tuhansien K-Citymarketeihin sijoitettujen uusien markkinointinäyttöjen myötä K-ryhmällä on Suomen laajin ja näkyvin vähittäiskauppamedia. Jo aiemmin K-ryhmä otti käyttöön sähköiset hinnannäytöt kaikissa K-Citymarketeissa ja K-Supermarketeissa.
K-Citymarketeihin vuonna 2021 asennettujen tuhansien digitaalisten markkinointinäyttöjen myötä K-ruokakaupoista on syntynyt Suomen merkittävin vähittäiskauppamedia, joka avaa laajasti uudenlaisia mahdollisuuksia asiakasviestintään niin valtakunnallisesti kuin kauppakohtaisestikin. Digitaalisten markkinointinäyttöjen avulla parannetaan asiakaskokemusta edelleen tuomalla asiakkaan nähtäville joustavasti uutta inspiraatiota ja ajankohtaisista tietoa oikea-aikaisesti ostospolun varrella.
”Digitaalisten markkinointinäyttöjen lisääminen jatkaa K-ruokakauppojen digitalisoitumista. Edellinen merkittävä askel oli sähköisten hinnannäyttöjen käyttöönotto kaikissa K-Citymarketeissa ja K-Supermarketeissa. Sähköisillä hinnannäytöillä vähennetään paitsi hintavirheitä, myös ympäristökuormaa. Digitaaliset markkinointinäytöt taas ovat enemmänkin asiakkaan inspiroimista ja hänen arkensa helpottamista. Digitaalinen asiakasviestintä ruokakaupan sisällä on aiemmin ollut Suomessa huomattavankin vähäistä ja näemme tässä paljon uusia mahdollisuuksia”, kertoo Keskon päivittäistavarakaupan digitaalisesta konseptista vastaava kehitysjohtaja Hayde Furubacka.
’’Kyseessä on useiden miljoonien investointi, jolla mahdollistetaan sekä kauppakohtainen että valtakunnallinen asiakasviestintä. Jokainen K-ruokakauppa on erilainen, ja siksi myös digitaalisten markkinointinäyttöjen sisältöä voidaan räätälöidä kunkin kaupan asiakaskunnalle sopiviksi. Samalla pystymme tarjoamaan yhteistyökumppaneillemme uusia mahdollisuuksia myymälämedian hyödyntämiseen ja asiakkaidemme hurmaamiseen, kun näytöt sijoitetaan optimaalisesti asiakkaan ostospolun varrelle”, Keskon päivittäistavarakaupan liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Sauli Ylöstalo sanoo.
Digitaalistuvan asiakasviestinnän avulla K-ruokakaupat haluat myös pienentää ympäristövaikutuksia ja kehittää toimintaa vastuullisuus huomioiden. K-ruokakauppojen digitalisointi – sekä sähköiset hintanäytöt että digitaaliset markkinointinäytöt - vähentävät paperin tarvetta ja säästävät kuljetuskustannuksissa.