Suomen parhaat K-Supermarketit palkittu - Voittajakauppa Tampereella

Valtakunnallisesti vuoden 2019 parhaaksi K-Supermarketiksi on valittu Tampereella toimiva K-Supermarket Westeri. Valtakunnallisesti palkittiin lisäksi Vuoden myynnin hakijana kauppias Jouni Monto K-Supermarket Ylivedosta Vantaalta, Vuoden tulokkaina Samuli Ahola ja Viola Kantola K-Supermarket Haapajärveltä ja Vuoden kauppakohtainen liikeidea -palkinnolla Erkki Zaiedman ja Eija Voutilainen K-Supermarket Lasihytistä Kauklahdesta. Lisäksi alueellisesti parhaina palkittiin yhdeksän kauppaa.

K-Supermarket-ketju palkitsee vuosittain parhaita kauppojaan alueellisesti ja valtakunnallisesti. Tänä vuonna vuoden koko Suomena parhaan kaupan tittelin nappasi Ari Ruissalo, K-Supermarket Westeristä Tampereelta.

K-Supermarket Westerin voittoa perusteltiin seuraavasti: Alueen paras ja nykyaikaisin ruokakauppa, jossa asiakkaat todella tuntevat kauppiaansa ja kauppias asiakkaansa. Kokonaisvaltaisesti hyvin ja asiakkaiden tarpeiden mukaisesti toteutettu kauppa. Kauppias kehittää ja uudistaa kaupan toimintaa jatkuvasti sekä seuraa ruokatrendejä. Työntekijöitä valmennetaan entistäkin parempiin suorituksiin. Kauppias toimii myös aktiivisesti osana paikallista yhteisöä Tampereen Tesomalla.

”Olen otettu palkinnosta. Tärkeintä on kehittää kauppaa pitkäjänteisesti alueen ja asiakkaiden ehdoilla. Aiomme olla jatkossakin aktiivisesti mukana parantamassa tesomalaisten arkea. Suuri kiitos palkinnosta kuuluu loistavalle ja innostuneelle henkilökunnalle, heidän kanssaan on ilo toteuttaa omia ajatuksia”, kertoo K-Supermarket Westerin kauppias Ari Ruissalo.

Valtakunnallisesti jaettiin lisäksi Vuoden myynnin hakija, Vuoden tulokas ja Vuoden kauppakohtainen liikeidea -palkinnot. Alueellisesti parhaina palkittiin yhdeksän kauppaa.

”Palkitsemme vuosittain sellaisia kauppoja, joiden asiakastyytyväisyys ja toiminta on erinomaista. Palkittavissa kaupoissa toimintaa kehitetään innovatiivisesti ja pitkäjänteisesti. Tänä vuonna kiinnitimme erityistä huomiota siihen, miten asiakkaille luodaan ainutlaatuinen asiointikokemus jokaisella käyntikerralla”, kertoo K-Supermarket-ketjun johtaja Anne Hujala.

Vuoden paras K-Supermarket: Ari Ruissalo K-Supermarket Westeri, Tampere. Kauppa palkittiin myös Pirkanmaan alueen parhaana kauppana.

Vuoden myynnin hakija: Jouni Monto, K-Supermarket Yliveto

Perustelut: Jo 30 vuotta kauppiasuralla toiminut kauppias, joka haluaa jatkuvasti parantaa tekemistä ja kehittää innolla uutta. Vuoden aikana K-Supermarket Ylivedossa aloitettiin ensimmäisenä K-Supermarketina ympärivuorokautinen aukiolo hyvin tuloksin. Lisäksi verkkokauppaan on satsattu vahvasti.

”Palkinto tuntuu hienolta. Olemme henkilökuntani kanssa tehneet valtavasti töitä viime vuosina ja kauppaa on kehitetty koko ajan. Kaikki lähtee kuitenkin jokapäiväisestä kaupan ja asiakkaiden huolehtimisesta. Se on meillä varmasti kunnossa”, kertoo kauppias Jouni Monto.

Vuoden tulokas: Samuli Ahola ja Viola Kantola, K-Supermarket Haapajärvi

Perustelut: Samuli ja Viola aloittivat kauppiasuransa marraskuussa 2018 Haapajärvellä. Kauppiasparin tavoitteena on tehdä K-Supermarketista paikkakunnan paras ruokakauppa ja ruokaosastoja on kehitetty tavoitteen mukaisesti asiakkaiden toiveita kuunnellen. Henkilökunta on otettu vahvasti mukaan kaupan kehittämiseen, heidän osaamiseensa satsataan ja sitä tuodaan esiin.

”Olemme halunneet tehdä asioita vähän eri tavalla ja tuoda haapajärvisille myös uusia juttuja ja trendejä. Kaupan hyvä tekemisen meininki on välittynyt asiakkaille. Iso kiitos palkinnosta kuuluu tietysti asiakkaillemme ja henkilökunnalle, meidät on otettu hienosti vastaan paikkakunnalla”, kertovat Samuli Ahola ja Viola Kantola.

Vuoden kauppakohtainen liikeidea: Erkki Zaiedman ja Eija Voutilainen, K-Supermarket Lasihytti

Perustelut: Kauppa ei ole pelkästään myymälä, vaan osa ympäröivää yhteisöä, johon myös kauppiaspariskunta kuuluu mukaan. Elämyksellinen kauppa, joka muokkaa perinteistä käsitystä ruokakaupasta. Täällä voit vierailla juustohuoneessa maistelemassa juustoja, maailman pienimmässä kahvipaahtimossa, tai satumaailmaksi rakennetulla makeisosastolla ja ostaa uunituoretta leipää kaupan leipomosta. Ostosten lomassa voi nauttia vaikkapa lasin Pirkka-viiniä - Ensimmäisenä Suomessa.

”Paikallisuus ja pienet laadukkaat yritykset ovat meillä keskiössä. Kaupassamme on aina jotain mielenkiintoista ihmeteltävää. Ideoita haen netistä, ulkomailta, innovatiivisilta yrityksiltä tai oikeastaan mistä vaan!”, kertoo Erkki Zaiedman.

Alueiden parhaat K-Supermarketit

Kaakkois-Suomi: K-Supermarket Kanuuna, Ville Meronen

Perustelut: Asiakastyytyväisyys on todella korkealla tasolla. Tässä kaupassa huomioidaan kaikki, autetaan toisia vilpittömästi ja suoraselkäisesti. Asiakkaat arvostavat palvelutiskin valikoimaa, kaupan palvelua sekä ammattitaitoista henkilökuntaa.

”Voitto tuntuu todella hyvältä ja ilahduttaa koko henkilökuntaa. Kauppamme menestystekijöitä ovat ehdottomasti asiakaspalvelu ja luotettavuus. Meillä laatu korostuu aivan kaikessa tekemisessä ja näin luomme kestävää luottamusta asiakkaidemme parissa, kertoo Ville Meronen.

Keski- ja Itä-Suomi: K-Supermarket Karikko, Kalle ja Suvi Heikinheimo

Perustelut: Kaupan vahvuuksia ovat palvelu, asiakkaiden jatkuva huomioiminen sekä hyvin hoidettu kauppa, josta saa aina kaiken tarvittavan. Kaupan hyvä ilmapiiri ja erinomainen asiakaspalveluasenne ovat seurausta hyvästä johtamisesta. Tämän ovat myös asiakkaat huomanneet.

”Voitto tuli yllätyksenä ja tuntuu aivan mahtavalta. Tämä vahvistaa, että valitsemamme linja kaupan kehittämisessä on oikea. Pitkäjänteinen uskominen omaan tekemiseen ja kaupan osastojen jatkuvaan kehittämiseen yhdessä henkilökunnan kanssa on tuottanut vähitellen tulosta.. Yhdessä me haluamme hyvän ja luotettavan henkilökuntamme kanssa tehdä kaupastamme sellaisen, jossa asiakkaan on helppo ja mukava asioida. Kaupan kehittäminen on jatkuvaa päivittäistä työtä. Uusia ideoita on jo lisää hautumassa”, kertovat Kalle ja Suvi Heikinheimo.

Pirkanmaa, Häme: K-Supermarket Westeri, Ari Ruissalo (myös koko Suomen paras, perustelut yllä)

Pohjanmaa: K-Supermarket Ilmajoki, Jaana ja Mika Jokiaho

Perustelut: K-Supermarket Ilmajokea kuvaa vahvasti seuraavat ominaisuudet: paikallisuus, iloinen palvelu ja vahva sometekeminen: tällä kaupalla on yli 10 000 seuraajaa! Paikalliset tuotteet ja tuottajat on huomioitu näkyvästi valikoimissa. Uusia ideoita kaupan kehittämiseksi etsitään aktiivisesti ja niitä toteutetaan vikkelästi.

Olen iloinen ja yllättynyt voitosta. Olemme vahvasti osa yhteisöä Ilmajoella ja teemme monenlaista yhteistyötä paikkakunnalla esimerkiksi nuorten harrastusten parissa. Kaupalla paikallisuus näkyy eri tavoin ja on hienoa, että asiakkaat arvostavat tätä”, kertoo Jaana Jokiaho.

Pohjois-Suomi: K-Supermarket Kittilä, Tea Hyttinen ja Aarni Valkonen

Perustelut: Oleminen jatkuvasti huipputasolla asiakastyytyväisyydessä ei ole sattumaa, vaan järjestelmällisen työn tulosta! Olipa kyseessä talvisesongilla kaupassa käyvä asiakas tai sitten 100 kilometriä kauppaan ajava asiakas, niin kaupasta löytyy aina kaikki asiakkaan tarvitsema, samalla voi vaihtaa kuulumiset tuttujen kanssa. Kauppiaspariskunta johtaa esimerkillisesti henkilökuntaa ja on aktiivisesti mukana kaupan arjessa.

”Olemme valinneet oman tiemme alusta alkaen: Se tarkoittaa, että kuuntelemme asiakkaita joka päivä ja muokkaamme kauppaa toiveiden pohjalta. Henkilökunta on helposti lähestyttäviä ja myös me molemmat kauppiaat vietämme paljon aikaa myymälän puolella hyllyväleissä taikka kassalla touhuten. Kauppa tehdään asiakkaalle, joka päivä, aamuanivarhaisesta iltamyöhään, kertoo kauppias Tea Hyttinen.  

Pääkaupunkiseutu: K-Supermarket Postitalo, Aki Luomanen

Perustelut: Kauppa ajan hermolla. Helsingin keskustan keskeisimmällä paikalla sijaitseva kauppa houkuttelee kiireisiä asiakkaita esimerkiksi valmiilla ruokaratkaisuillaan: Täällä on suuri salaattibaari sekä World Kitchen, josta saa heti mukaan aasialaisia lämpimiä ruokia, sushia, pizzaa, täytettyjä patonkeja ja smoothieita. Kaupassa on helppo pistäytyä ja tämä näkyy erinomaisesti kaupan myynnissä ja asiakastyytyväisyydessä.

”Arvostan palkintoa. Olemme uudistaneet kauppaa viime vuosina määrätietoisesti ja tuoneet asiakkaita palvelevia uusia juttuja kokoa ajan. On hienoa, että myös asiakkaat ovat huomanneet kehitystyömme ja se tuottaa tulosta. Suuri kiitos kuuluu meidän upealle henkilökunnalle”, kertoo Aki Luomanen.

Satakunta: K-Supermarket Ruokapori, Jaro ja Terhi Salkoharju

Perustelut: Jaro on varsinainen kauppamies, joka hyväntuulisesti käy kauppaa kokoajan asiasta kuin asiasta. Kauppaa uudistetaan ja kehitetään jatkuvasti. Erityisesti markkinointiin on panostettu. Herkkutorilta saa tuoreiden raaka-aineiden lisäksi valmista ruokaa monessa muodossa, ja helpottaa asiakkaita erityisesti kiireisessä arjessa.

”Satakunnassa on useita hyviä K-kauppoja, joten voitto tuntuu äärimmäisen mukavalta. Meillä on kaupassa tehty useampi vuosi systemaattisesti työtä asiakaslähtöisen valikoiman eteen. Tavoitteena on luoda juuri meidän asiakaskunnallemme paras mahdollinen valikoima- ja palvelukokonaisuus sekä kuunnella asiakastamme joka tilanteessa. Olemme myös uudistaneet ja kehittäneet kauppaa pala palalta vastaamaan enemmän nykyajan vaatimuksiin. Ilman meidän huippuhenkilökuntaa emme pystyisi tekemään edellä mainittuja asioita. Iso kiitos palkinnosta kuuluu nimenomaan heille”, kertoo Jaro Salkoharju.

Uusimaa: K-Supermarket Basilika, Mikko Kontio ja Mikko Ylitalo

Perustelut: Uuden kauppiaan myötä kaupan asiakastyytyväisyys on noussut kohisten. Kaupan menestys on saavutettu asioiden ja palvelukokonaisuuden tinkimättömällä ja ammattimaisella toteutuksella ja hyvällä henkilöstöjohtamisella sekä toteuttamalla kaupassa kilpailijasta erottavia vahvoja toimenpiteitä. 

”Voitto tuntuu mahtavalta! Erityisesti näin kauppiasuran alkutaipaleella tämä huomionosoitus antaa entistä enemmän uskoa omaan johtamiseen. Aiomme juhlia palkintoa henkilökunnan ja asiakkaiden kanssa!  Keskeisiä menestystekijöitä kaupassamme ovat ammattitaitoinen vastuuta kantava henkilökunta ja asiakkaiden jatkuva kuunteleminen”, kertoo Mikko Kontio.

Varsinais-Suomi: K-Supermarket Kompass, Kemiö, Tobias Eriksson ja Eeva Aro

Perustelut: Kauppa palvelee vaativia ruoanlaittajia, sen erityisenä vahvuutena on näyttävä, monipuolinen ja laadukas hedelmä- ja vihannesosasto, joka on aina täydessä tikissä. Herkkutori palvelee hyvin myös laajaa kesäasukasasiakaskuntaa. Asiakkaat pitävät kauppiaasta ja arvostavat kaupan valikoimaa, ja se näkyy kaupan erittäin korkeana asiakastyytyväisyytenä.

”Voitto tuntuu hyvältä. Uskon, että hyvän asiakastyytyväisyyden takana on erityisesti laadukas kala- ja heviosasto, jota asiakkaat arvostavat”, kertoo Tobias Eriksson.

 


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös