K-ryhmä mukana Roosa nauha -kampanjan yhtenä pääyhteistyökumppanina jo kuudetta kertaa
K-ryhmä mukana Roosa nauha -kampanjan yhtenä pääyhteistyökumppanina jo kuudetta kertaa
22.09.2020
K-kaupat ovat jälleen vahvasti mukana 22.9.2020 käynnistyvässä Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjassa, jolla kerätään varoja kotimaiseen syöpätutkimukseen. K-ryhmä on yksi kampanjan pääyhteistyökumppaneista jo kuudetta kertaa ja kokonaisuudessaan se on tehnyt Roosa nauha -yhteistyötä Syöpäsäätiön kanssa jo 12 vuotta.
Roosa nauhoja ja -tuotteita myydään kaikissa K-ruokakaupoissa. Vuonna 2019 K-ruokakaupat osallistuivat Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjaan ennätyksellisellä, noin 770 000 euron lahjoitussummalla. Tavoitteena on tänä vuonna kasvattaa pottia entisestään.
Syöpäsäätiön Roosa nauha on yksi Suomen suurimmista hyväntekeväisyyskeräyksistä. Kampanjan keräystuottoja ohjataan ensisijaisesti rintasyövän tutkimukseen, mutta keräysvaroilla tuetaan myös muuta syöpätutkimusta. Keräysvaroilla tuetaan lisäksi sairastuneille ja heidän läheisilleen tarjottavaa maksutonta neuvontapalvelua. Syöpäjärjestöillä on 50 neuvontahoitajaa ympäri Suomen.