
MIELI ry:n vuosittaisella Mielinauha-kampanjalla kerätään varoja kotimaiselle mielenterveystyölle ja kriisiauttamiselle. K-ryhmä on mukana 1.4. alkaneessa kampanjassa ensimmäistä kertaa myymällä Mielinauhoja kaikissa K-ruokakaupoissa.
Roosa nauhoja ja -tuotteita myydään kaikissa K-ruokakaupoissa. Vuonna 2019 K-ruokakaupat osallistuivat Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjaan ennätyksellisellä, noin 770 000 euron lahjoitussummalla. Tavoitteena on tänä vuonna kasvattaa pottia entisestään.
Syöpäsäätiön Roosa nauha on yksi Suomen suurimmista hyväntekeväisyyskeräyksistä. Kampanjan keräystuottoja ohjataan ensisijaisesti rintasyövän tutkimukseen, mutta keräysvaroilla tuetaan myös muuta syöpätutkimusta. Keräysvaroilla tuetaan lisäksi sairastuneille ja heidän läheisilleen tarjottavaa maksutonta neuvontapalvelua. Syöpäjärjestöillä on 50 neuvontahoitajaa ympäri Suomen.
Lue lisää: https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/k-kaupassa/roosanauha