
K-Citymarket Koivukylän omaleimainen valikoima ja ammattimainen palvelu vakuuttivat gastronomisen järjestön. Kaupalle myönnettiin tunnustus, joka kertoo ennen kaikkea laadusta.
Ruokakaupan ja ravintolan raja-aita on madaltunut jo pitkään ja yhä useampi haluaa valmistaa ravintolatasoista ruokaa. Samaan aikaan etnisten tuotteiden suosio on kasvanut. Uusi tuotesarja Jim Lim by Farang tuo huippusuositusta Farang-ravintolasta tutut Kaakkois-Aasian maut suoraan kotikeittiöihin.
”Parin viimeisen vuoden aikana asiakkaita on alkanut kiinnostaa yhä valmiimmat, mutta ravintola-tason raaka-aineet. Korona-ajan poikkeuksellinen kevät on nostanut tämän tyyppisten tuotteiden kysyntää vielä lisää. Esimerkiksi erilaisten valmiiksi kypsennettyjen lihatuotteiden ja grillilihojen, kuten ribsien myynti on kehittynyt 20 prosenttia vuodesta 2017 lähtien. Samaan aikaan etnisiä ruokia valmistetaan kotikeittiöissä yhä useammin, etnisten tuotteiden myynti on kasvanut jopa 25 prosenttia. Myös tuore korianteri, chili, lime ja inkivääri kiinnostavat yhä enemmän”, kertoo K-ryhmän tuoretuotteiden osto- ja myyntijohtaja Janne Vuorinen.
Uuden Jim Lim by Farang -tuotesarjan reseptiikkaa hiottiin pitkään, jotta elämys on asiakkaalle mahdollisimman autenttinen ja helppo toteuttaa.
”Tuotteet on suunniteltu siten, että ruoanlaitto kotona on helppoa ja nopeaa, kuitenkaan tinkimättä makuelämyksestä. Alun perin Jim Lim toimi fast casual -ravintolakonseptina Tukholman Farangin yhteydessä. Nyt sama idea tuodaan ruokakauppoihin Jim Lim by Farang -tuotesarjana. Tuotteiden lähtökohtana ovat uniikit ja raikkaat kaakkoisaasialaiset maut sekä laadukkaat ja tuoreet raaka-aineet”, kertoo Matti Wikberg.
Jim Lim by Farang -sarjaan kuuluvat possun kypsät karamelliribsit, possun ja kanan satay-vartaat sekä Gai Yang kanankoivet. Kastikevaihtoehtoja ovat Sweet Chili, Soija-Mirin, Tamarindi, Palmusokerikaramelli sekä Satay. Kastikkeita voi yhdistellä helposti muihinkin ruokalajeihin ja raaka-aineisiin. Sarjan lihatuotteet on valmistettu suomalaisesta lihasta ja ne sopivat erinomaisesti myös grillattavaksi. Kaikki tuotteet tulevat suomalaisilta valmistajilta HK:lta, Maustajalta ja Foodwestiltä.
Ravintolaelämys kotioloissa – Näillä Matti Wikbergin vinkeillä onnistut:
Lisätietoja
Matti Wikberg, keittiömestari ja ravintoloitsija, 040 575 9764
Janne Vuorinen, osto- ja myyntijohtaja, tuoretuotteet, K-ryhmän päivittäistavaratoimiala, puh. 050 555 1156
K-ryhmän viestintä, p. 010 5350 200, viestinta@kesko.fi (ark. 8-16)
K-ruokakauppojen asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-Citymarket, K-Supermarket, K-Market ja Neste K. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia. K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.