”Keräilyä auttavat robotit ovat nyt valmiita tositoimiin ja ensimmäiset niiden avulla kerätyt tilaukset ovat lähteneet matkaan verkkokaupan asiakkaille. Keräilyn tehostuminen näkyy asiakkaille ennen kaikkea edullisempina toimitushintoina ja olemme esimerkiksi myös lisänneet noutovaihtoehdon toimitusaikoja laajemmalle aikavälille. Tehokkuuden kasvattamisessa emme tingi valikoimasta: asiakkaille on edelleen tarjolla laaja, jopa 40 000 tuotteen valikoima”, Keskon ruoan verkkokaupan johtaja Antti Rajala kertoo.
”Ruoan verkkokauppa on kehittynyt Suomessa harppauksin ja K-ryhmällä on ollut siinä edelläkävijänä aivan keskeinen rooli. Olemme innoissamme aloittamassa taas yhtä uutta aikakautta suomalaisessa ruoan verkkokaupassa”, hän lisää.
Katso videolta, miten robotit auttavat verkkokaupan keräilyssä: ”Robotit avustamaan ruoan verkkokauppakeräilyä”
Keräilykeskus valmistuu sopivasti ajankohtaan, jossa arki taas on alkanut. Ruoan verkkokauppa on asettunut osaksi suomalaisten arkea, ja moni kuluttaja käyttää sitä helpottamaan kodin ruokahuoltoa.
”Keräilyn tehostaminen mahdollistaa meille K-Citymarket Ruoholahdessa merkittävästi suuremman ruoan verkkokaupan volyymin - asiakkaiden arvostamasta laajasta valikoimasta tinkimättä. Pystymme lisäämään toimitusaikoja, minkä lisäksi esimerkiksi tuotepuutosten määrä vähenee saldohallinnan parantuessa. Pidän myös tärkeänä, että saamme väljyyttä kivijalkakaupan käytäville verkkokauppakeräilyn siirtyessä suurimmaksi osaksi muihin tiloihin”, K-Citymarket Ruoholahden kauppias Tero Huhtala toteaa.