”Olemme Suomen ruoan verkkokaupan markkinajohtaja, ja kehitämme jatkuvasti digitaalisia palveluitamme vastaamaan asiakkaidemme muuttuvia tarpeita. Yhä useampi tekee tilauksensa tulevaisuudessa puhelimella, ja uusi sovellus tekee siitä entistä helpompaa”, Keskon ruoan verkkokaupan ja digitaalisten palvelujen johtaja Antti Rajala taustoittaa.
Yksi uuden sovelluksen tavoitteista on tarjota asiakkaalle sama ostokokemus kuin kivijalkakaupassa. Inspiroivuus, paikalliset tuotteet ja kauppakohtaiset valikoimat ovat siis entistä vahvemmin osa myös sovellusta.
”Kauppamme ovat tunnettuja siitä, että ne ovat valikoimaltaan aina asiakkaidensa näköisiä. Tämä näkyy myös sovelluksessamme, joka on jatkossa entistä enemmän asiakkaan oman K-kaupan näköinen”, Rajala kertoo.
Uudistus näkyy monina käytännön parannuksina, joita on kehitetty ja testattu syksyn ajan yhdessä asiakkaiden kanssa. Tilauksen voi esimerkiksi aloittaa tietokoneen selaimella ja viimeistellä sovelluksessa, jossa selaimella tehtyyn tilaukseen voi myös lisätä tuotteita myöhemmin. Yksittäisten kauppojen verkkoon räätälöimät valikoimat kuten pientuottajien tai palvelutiskin tuotteet, ovat paremmin asiakkaiden saatavilla. Monia toimintoja, kuten tuotetietojen selailua, on uudistettu asiakaspalautteiden pohjalta. Lisäksi sovellusta pystytään jatkossa kehittämään entistä nopeammin asiakkaiden toiveiden perusteella.
Ruokavuotesi-tarina kertoo, mikä tekee asiakkaasta uniikin
Uudistuneen verkkokaupan lisäksi K-Ruoka-sovellus tarjoaa Plussa-jäsenille jatkossa yhä enemmän personoituja etuja ja ominaisuuksia. Jo tähän mennessä asiakas on voinut esimerkiksi tarkastella omien ostostensa ilmasto-, kotimaisuus- ja ravitsemustasoja sekä saada tarjouksia niistä tuotteista, joita useimmiten ostaa.
Uusin ominaisuus on Ruokavuotesi-tarina, jonka K-ryhmä tarjoaa asiakkailleen ensimmäisenä Suomessa. Tarina summaa asiakkaan ostokset ja huippuhetket vuoden 2021 Plussa-ostosten perusteella. Se kertoo visuaalisesti kiinnostavassa muodossa, mikä tekee asiakkaasta hänen ostostensa perusteella uniikin suhteessa muihin, ja mitkä ovat olleet esimerkiksi hänen suosikkituotteensa viime vuonna.
”Haluamme auttaa asiakkaitamme tekemään omien arvojensa mukaisia valintoja, ja henkilökohtaisemman palvelun tarjoaminen on tässä avainasemassa. Asiakkaan yksilöllinen Ruokavuotesi-tarina on uusin toimintomme matkalla kohti yhä henkilökohtaisempaa asiakaskokemusta digitaalisissa palveluissamme”, Rajala summaa.
Uusi sovellus tulee asiakkaiden ladattavaksi helmikuun aikana.