Onninen laajentaa myymäläverkostoaan – kivijalkamyymälät ja verkkopalvelut täydentävät toisiaan

Teknisten tuotteiden tukkukauppa Onninen laajentaa toimintaansa. Maaliskuussa Pasilaan avatun Helsingin suurimman Onninen Express -myymälän lisäksi Onninen avaa seuraavan kuuden kuukauden aikana uudet myymälät myös Mikkeliin ja Riihimäelle. Kaikissa Onnisen myymälöissä on varmistettu turvallinen asiointi myös korona-aikana. Kivijalkaverkoston lisäksi Onnisen digitaaliset palvelut ovat vahvassa kasvussa.

Tekninen tukkukauppa Onninen laajentaa Onninen Express -myymäläverkostoaan avaamalla toukokuussa entistä isomman myymälän Mikkeliin ja perustamalla syyskuussa täysin uuden myymälän Riihimäelle. Viimeisin uuden myymälän avaus oli maaliskuussa 2020, jolloin avautui Onnisen Suomen toiseksi suurin myymälä Helsingin Pasilaan. Onnisella on Suomessa 53 Onninen Express -myymälää.

”Koronaepidemia vaikuttaa teknisen tukkukaupan toimintaan tällä hetkellä vain vähän. Meille tärkeintä on varmistaa asiakkaidemme ja työntekijöiden turvallisuus ja terveys kaikissa tilanteissa. Asiointiturvallisuuden varmistamisen lisäksi olemme tänä vuonna jatkaneet Onninen Express -myymäläverkoston kehittämistä suunnitelmiemme mukaisesti. Uusia ja uudistettuja myymälöitä avataan erityisesti kasvukeskuksissa, joihin myös rakentaminen entistä enemmän keskittyy”, Onnisen Suomen ja Baltian toimitusjohtaja Martti Forss sanoo.

”Onninen on teknisen tukkukaupan alan ainoa kotimainen toimija. Olemme tässä tilanteessa erityisen iloisia, että voimme myös palkata lisää henkilöstöä ja työllistää Suomessa. Asiointi Onnisella on myös teko suomalaisuuden puolesta”, jatkaa Forss.

Onninen Express -myymälät ovat LVI-, sähkö- ja kylmäalan urakoitsijoiden noutotukkuja, joissa asiakkaita palvelevat teknisen tukkukaupan ammattilaiset. Onnisen laaja tuotevalikoima sisältää tärkeimmät LVI-, sähkö-, kylmä-, energia- sekä teollisuus- ja infratuotteet. Kaikista myymälöistä löytyy myös noutoja varten oma noutopiste, johon myymälästä, keskusvarastosta tai suoraan tehtaalta tilatut tuotteet toimitetaan nopeaa noutoa varten.

”Koronaepidemian vaikutus myymälöissä näkyy eniten noutopalvelun kasvaneena suosiona: Asiakkaat tilaavat verkon kautta haluamansa tuotteet, jakelukeskuksessa kerätään tuotteet valmiiksi noutopaketiksi ja asiakas hakee sen myymälän noutopisteeltä. Noutopalvelu on ammattilaisille niin tehokas ja aikaa säästävä, että uskon sen suosion säilyvän korkealla myös poikkeustilanteen jälkeen”, kertoo Kimmo Huttunen, Onninen Express -myymälöiden johtaja.

Myös Onnisen oma mobiilisovellus helpottaa asiointia myymälöissä. Sovelluksen avulla ostettavat tuotteet voi skannata omalla älypuhelimella suoraan ostoskoriin, jolloin tuotteiden keräily ja asiointi kassalla sujuvat nopeammin ja hygieenisemmin.

”Omaan älypuhelimeen ladatun Onnisen sovelluksen suosio on suorastaan räjähtänyt. Onnisella on ollut oma mobiilisovellus jo pari vuotta, mutta kevään aikana sen käyttö on kasvanut niin, että joissakin myymälöissä jopa neljäsosa kaikista ostoksista skannataan omalla puhelimella”, summaa Huttunen.

Verkkokauppa-asiointi vahvassa kasvussa

Onninen palvelee asiakkaitaan myös verkkokaupalla, josta saa tekniset tuotteet toimitettuna täsmällisesti sovittuna aikana työmaalle tai muuhun asiakkaan haluamaan kohteeseen. Onnisen verkkokaupalla on jo toistakymmentä tuhatta aktiivista kävijää. Uusien käyttäjien määrä ja käyntimäärät kasvavat kuukausittain.

”Useimmat asiakkaistamme hyödyntävät ostamiseen useita eri kanavia. Asiakkaamme ovat löytäneet verkkopalvelumme erittäin hyvin. Vaikka tuotteen noutaisi myymälästä, verkossa on helppo vertailla eri tuotteita ja tarkistaa myymäläsaatavuus. Uudet digitaaliset ratkaisut ja kasvava kivijalkamyymäläverkostomme täydentävätkin toinen toisiaan”, kertoo Forss.

Onnisen uudistuneilta verkkosivuilta löytyy yli 200 000 tuotteesta kattava tuotehaku sekä erittäin laajasti teknistä tuotetietoa, tekniset kuvat, mittapiirustukset, esitteet ja asennusohjeet.

Toimitusjohtaja Martti Forss, Onninen Suomi ja Baltia, puh. 0400 840 598, martti.forss@onninen.com
Johtaja Kimmo Huttunen, Onninen Express -myymälät, puh. 050 536 5113, kimmo.huttunen@onninen.com
Viestintäjohtaja Jessica Diktonius, K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan toimiala, puh. 040 7099176, jessica.diktonius@kesko.fi