KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 13.9.2016 KLO 14.00
Tänään julkaistun Kansallisen mediatutkimuksen (KMT) mukaan K-ryhmän asiakaslehti Pirkka on Suomen luetuin 2,36 miljoonalla lukijallaan.
"Huikea lukijamäärä on ehdottomasti paras palkinto meille kaikille Pirkan tekijöille. Kiitämme asiakkaitamme tästä arvostuksesta. Hyvällä mielellä voi todeta, että Pirkka-lehden uudistaminen perinteitä kunnioittaen on onnistunut", vastaava päätoimittaja MerjaHaverinen Keskosta toteaa.
Pirkka digikanavineen on K-ryhmän asiakkaiden arjen valintoja helpottava ja käytännönläheinen mediakokonaisuus, jonka ideat ja vinkit perustuvat asiakkaiden tarpeisiin ja suosituksiin. Pirkka Mediaan kuuluvat lehden lisäksi digitaalinen palvelu, suosituimmat sosiaalisen median kanavat ja sähköinen uutiskirje kerran kuukaudessa. Jo vuodesta 1933 ilmestynyt Pirkka-lehti on luettavissa myös näköislehtenä www.pirkka.fi/digilehti -palvelussa.
Pirkka-lehti ilmestyy 10 kertaa vuodessa ja yhden numeron painosmäärä on tällä hetkellä 800 000 kpl. Lehti jaetaan osoitteellisena K-Plussa-asiakastalouksiin. Median tekijöiden lisäksi lehti työllistää merkittävästi suomalaista paperi- ja painoteollisuutta. Pirkka on Joutsenmerkitty painotuote, jonka paperi ja painotalo täyttävät pohjoismaiset ympäristökriteerit. Paperi valmistetaan Suomessa Sappi Finland Oy:n Kirkniemen tehtaalla. Pirkka-lehti painetaan UPC Print -painossa Vaasassa. Pirkka Median kustantaja on A-lehdet Dialogi Oy.
"Pirkka Median uudistaminen on ollut A-lehdet Dialogin tekijöille hieno mahdollisuus uudistaa Suomen suurin media ja rakentaa Pirkka Mediasta monikanavainen K-ryhmän asiakkaita palveleva kokonaisuus", toimitusjohtaja Jyrki Rehumäki sanoo.
Lähde: KMT S2015/K2016, kokonaistavoittavuus
Lisätietoja antaa johtaja Merja Haverinen puh. 010 53 22764.
K-ryhmän noin 45 000 hengen poikkeuksellisen mukava porukka työskentelee päivittäin, jotta asiakkaiden olisi kiva käydä kaupoissamme Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa ja Venäjällä. Autamme yli 1 500 kauppaamme palvelemaan asiakkaitaan päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Teemme työtämme suurella sydämellä huomioiden samalla yhteiskuntaa ja ympäristöä. Olemme jo maailman vastuullisin ruokakauppa ja uudistuaksemme kokeilemme innolla uutta. Teemme tämän, koska haluamme tarjota hyviä valintoja niin lähimarketin hyllyillä kuin verkossakin. K - jotta kaupassa olisi kiva käydä.
A-lehdet Dialogi on A-lehdet Oy:n tytäryhtiö ja Suomen suurimpia sisältömarkkinointi- ja asiakasviestintätaloja. Teemme b to b- ja b to c -markkinointiviestintää useilla toimialoilla. Tuotamme sisältöjä yli kahdellekymmenelle asiakkaallemme digitaalisesti ja painettuna, kaikissa kanavissa. www.dialogi.fi