RUOKAKESKO OY LEHDISTÖTIEDOTE 16.05.2012 KLO 10.30 1(2)
Asiointia kaupassa helpottaa, kun tuotteet löytyvät ostoslistalta kaupan osastojen mukaan lajiteltuina. Mobiilipalvelun käyttö on nopeaa, sillä erillistä kirjautumista ei tarvita. K-ruokakauppojen helppokäyttöiset mobiilipalvelut auttavat asiakkaita arjessa ja tuovat uusia ideoita ruoanlaittoon. Tilastokeskuksen mukaan suomalaisista talouksista lähes 40 prosentilla on älypuhelin ja seitsemällä prosentilla tabletti.
"Reseptit ja ostoslistat kulkevat aina kätevästi asiakkaan mukana. Asiakkaiden tarpeet ja ostotavat ovat monimuotoistuneet uusien verkkopalvelujen, langattomuuden ja erilaisten päätelaitteiden myötä. Sähköiset kanavat muodostuvat keskeisiksi kilpailukykytekijöiksi lähitulevaisuudessa. Tavoitteemme on olla edelläkävijä asiakkaan arkea helpottavien palvelujen tarjoamisessa ja Pirkka resepti- ja ostoslistapalvelu on tästä erinomainen esimerkki", kertoo asiakkuus- ja markkinointijohtaja Niina Ryynänen Ruokakeskosta.
Mobiili m.pirkka.fi-palvelu toimii kaikissa puhelimissa, joilla pääsee internetiin. Palvelua voi käyttää hakemalla reseptejä ja joko klikkaamalla ainekset ostoslistalle tai kirjoittamalla tuotteet. Listaa voi helposti muokata, esimerkiksi lisätä tai poistaa tuotteita. Ostoslistan voi myös lähettää tekstiviestinä tai sähköpostina sille perheenjäsenelle, jolla on kaupassakäyntivuoro. Palveluun pääsee kirjoittamalla puhelimen selaimeen m.pirkka.fi. Ostoslistan voi myös tehdä omalta tietokoneelta osoitteessa www.pirkka.fi ja lähettää listan edelleen tai tulostaa sen paperille. Pirkka Oma keittiö -palveluun rekisteröitymällä voi tehdä verkkosivuilla ostoslistoja myös omista henkilökohtaisista resepteistä tai suunnitella vaikka kevään juhlien ruokalistan.
Pirkka resepti- ja ostoslistapalvelun voi ladata puhelimeen myös sovelluksena. Palvelu toimii iPhonessa, iPadissä ja Android-puhelimissa. Sovelluksella reseptejä voi hakea mm. sesongin mukaan, lisäksi omat suosikkinsa Pirkka-resepteistä voi tallentaa. Sovelluksen voi ladata App Storesta tai Google Playsta 16. toukokuuta alkaen.
Pirkka resepti- ja ostoslistapalvelussa on jo lähes 4 800 reseptiä, jotka kaikki ovat Pirkka-koekeittiön kotitalousopettajien testaamia. Reseptejä voi hakea kätevästi esimerkiksi kotoa löytyvien raaka-aineiden perusteella. Lisäksi lähes kaikkiin resepteihin on laskettu ravintosisällöt, jotka helpottavat terveellisten valintojen tekemistä. Tarkennetulla haulla on mahdollista etsiä reseptejä erityisruokavalioiden mukaan. Myös Mitä tänään syötäisiin? -ruokaohjelman yli tuhat videoreseptiä ovat katsottavissa mobiilipalvelusta. Videoissa kokki Aki Wahlman näyttää muutamassa minuutissa, miten ruoka valmistetaan.
Kuvia mobiilipalvelusta on ladattavissa osoitteesta http://aineistopankki.kesko.fi
Lisätietoja:
Tiedottaja Otto Heinonen, Ruokakesko Oy, otto.heinonen@kesko.fi
Mobiilipalvelujen käyttöohjeet ovat luettavissa osoitteissa: http://www.pirkka.fi/resepti-ja-ostoslistasovelluksen-kayttoohjeet
http://www.pirkka.fi/mpirkkafi-kayttoohjeet
Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä.
Mobiili m.pirkka.fi-palvelu on tuotettu yhdessä Markkinointiviestintä Dialogi Oy:n kanssa, joka on A-lehdet Oy:n tytäryhtiö ja Suomen suurin asiakasmediatalo. Dialogi julkaisee noin 40:tä asiakas- ja sidosryhmälehteä. Dialogi on nopeasti kehittyvä ja kannattava yhtiö, joka on lyhyessä ajassa kasvanut alan markkinajohtajaksi. Asiakasviestintää tukevat verkkoratkaisut ovat olennainen osa Dialogin toimintaa. Vuonna 2011 Dialogin liikevaihto oli 17,5 miljoonaa euroa.
Pirkka resepti- ja ostoslistapalvelusovelluksen toteutuskumppanina on Tieto Oyj www.tieto.fi, joka on Pohjois-Euroopan johtava tietotekniikka- ja tuotekehityspalveluyhtiö. Pitkälle erikoistuneiden tietotekniikkaratkaisujen ja -palvelujen sekä vahvan teknologia-alustan ansiosta yritys voi tarjota merkittäviä liiketoimintahyötyjä paikallisille ja kansainvälisesti toimiville asiakkaille. Tiedon palveluksessa on noin 18 000 tietotekniikan asiantuntijaa, joiden yhteisenä tavoitteena on olla johtava palveluintegraattori, joka luo parhaita palvelukokemuksia tietotekniikan alueella.