Kesko kehittää voimakkaasti sähköistä kauppaa ja palveluja

KESKO OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 07.06.2010 KLO 14.00 1(1)

  

Keskon konsernijohtoryhmän jäsen, käyttötavaratoimialan johtaja Matti Leminen on nimitetty vetämään Keskon sähköisen markkinoinnin ja palvelujen hanketta. Keskon näkemyksen mukaan sähköinen markkinointi ja sähköiset vuorovaikutteiset asiakastoimintamallit muodostuvat keskeiseksi kilpailukykytekijäksi lähivuosina.

 

− Keskossa ja kaupoissa lähitulevaisuuden suurimmat muutokset liittyvät vuorovaikutteisuuteen asiakkaan ja kaupan välillä, jatkuvaan yhteydenpitoon ja monikanavaisuuteen. Asiointi verkossa lisääntyy ja ostosten suunnittelu siirtyy entistä enemmän nettiin, pääjohtaja Matti Halmesmäki sanoo.

 

− Haluamme vauhdittaa sähköisen markkinoinnin ja palvelujen kehittämistä koko K-ryhmässä ja Kesko-konsernissa huomattavasti niin K-kauppiaiden kuin Keskon toimialojenkin osalta.

 

Uuden tehtävänsä lisäksi Matti Leminen jatkaa Anttila Oy:n toimitusjohtajana ja käyttötavaratoimialan johtajana.

 

Keskolla on käynnissä useita sähköisen asiakaskommunikaation hankkeita. K-Plussa-kortin kautta saatavaa sähköistä asiakastietoa hyödynnetään mm. kauppakohtaisten valikoimien ja palveluiden suunnittelussa sekä kaupan markkinointiviestinnän kohdistamisessa. Useat K-ryhmän kauppaketjut ovat rakentaneet tärkeille asiakasryhmille suunnatut asiakasohjelmat, kuten esimerkiksi Kodin Ykkösen Ykkösasiakas-ohjelma. Sähköisiä järjestelmiä käytetään myös kysynnän ennustamiseen sekä asiakasrakenteen mukaisen ketjuvalikoiman ja hinnoittelun hallintaan.

 

Vuorovaikutteisista sähköisistä palveluista esimerkkejä ovat mm. Audin menestyksekäs Facebook-kampanja, Pirkka.fi-sivujen ruokareseptipalvelu sekä Andiamon ja K-kengän nettisivuilla oleva kenkäkone, jonka avulla käyttäjä voi löytää omat valintakriteerit parhaiten täyttävät kenkämallit.

 

Keskolla jo viisi käyttötavaroiden verkkokauppaa

 

Verkkokaupan merkitys erityisesti käyttötavarakaupassa kasvaa merkittäväksi. K-ryhmän suurin verkkokauppa on NetAnttila (www.netanttila.com), joka on jo useamman vuoden ollut tunnetuin ja suosituin verkkotavaratalo Suomessa.

 

Muita K-ryhmän verkkokauppoja ovat urheilukaupan Budget Sport (www.budgetsport.fi), kotiin ja sisustamiseen keskittyvä Kodin Ykkönen (www.kodin1.com) ja musiikkikauppaan keskittyvä CM-store (www.cm-store.fi). Kodintekniikkatuotteita ja -palveluita tarjoaa Konebox.fi-verkkokauppa (www.konebox.fi).

 

Lisätietoja:
Pääjohtaja Matti Halmesmäki, Kesko Oyj, puh. 01053 22201
Toimitusjohtaja Terho Kalliokoski, Ruokakesko Oy, puh. 01053 22204
Toimitusjohtaja Matti Leminen, Anttila Oy, puh. 01053 40100
Toimitusjohtaja Jari Lind, Rautakesko Oy, puh. 01053 20200

 

Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Pohjoismaissa, Baltiassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä.

Takaisin ylös