Pirkka-julkaisuperhe A-lehdille

Kesko Oyj ja A-lehdet-konserniin kuuluva Markkinointiviestintä Dialogi Oy aloittavat yhteistyön Pirkka-julkaisuperheen kustantamisessa. Dialogi valittiin K-ryhmän asiakasjulkaisujen kustantajaksi tarjouskilpailun perusteella.

Ensi vuoden alussa käynnistyvään yhteistyöhön sisältyy Pirkka-, Birka- ja K-RuokaPirkka-lehtien sekä Pirkka.fi-verkkopalvelun kustannustoiminta. Vuonna 1933 perustettu Pirkka on Suomen laajalevikkisin ja luetuin aikakauslehti. Kansallisen Mediatutkimuksen mukaan lehdellä on lähes 2,5 miljoonaa lukijaa. Pirkka ja sen ruotsinkielinen sisarlehti Birka ovat K-Plussan kanta-asiakaslehtiä.

”Nyt tehty sopimus tukee parhaillaan työn alla olevaa K-ryhmän kanta-asiakasjärjestelmän uudistusta. Tarjouskilpailussa A-lehtien kehitysehdotukset vastasivat parhaiten tavoitteitamme rakentaa julkaisuista yhä vahvemmin asiakkaiden tarpeita ja kaupan sesonkeja palveleva kokonaisuus. Olemme myös sopineet, että A-lehdet-konsernin aikakauslehdet liittyvät K-Plussa-verkoston piiriin vuodenvaihteesta”, K-Plus Oy:n toimitusjohtaja Niila Rajala sanoo.

”Sopimus vahvistaa merkittävästi asiakaslehtiliiketoimintaamme, jonka kehittäminen on yksi strategiamme kulmakivistä. A-lehdistä ja Dialogista löytyy vankkaa toimituksellista osaamista juuri niiltä alueilta, joihin K-ryhmän toiminta ja Pirkka-lehti painottuvat: ruoka, sisustaminen, koti ja vapaa-aika. A-lehdille on journalistisesti valtava mahdollisuus saada olla kehittämässä Suomen suurinta aikakauslehteä, A-lehtien toimitusjohtaja Olli-Pekka Lyytikäinen toteaa.

Uuden kustantajan myötä lehtien visuaalinen ilme modernisoidaan ja niiden rakennetta selkeytetään. Pirkka ja Birka ilmestyvät ensi vuoden alusta lähtien myös verkossa. Näköisjulkaisut ovat luettavissa samanaikaisesti painettujen lehtien kanssa Pirkka.fi-verkkopalvelussa. Suuren suosion saanut Pirkka.fi-verkkopalvelu täydentää jatkossakin emolehteä keskittyen kuluttajan arjen helpottamiseen, niksejä unohtamatta.

K-Plussa on Suomen laajin ja monipuolisin kaupan kanta-asiakasjärjestelmä. K-Plussa-kortteja on noin 3,4 miljoonalla suomalaisella.

A-lehdet-konserniin kuuluvat A-lehdet Oy ja Image Kustannus Oy, jotka julkaisevat yhteensä 22 kuluttajille suunnattua aikakauslehteä. Lisäksi konserniin kuuluu Markkinointiviestintä Dialogi Oy, joka kustantaa yli 20 asiakaslehteä. Dialogin suurimmat asiakaslehdet ovat Op-lehti ja Futari.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Niila Rajala, K-Plus Oy, puh. 01053 37100
Toimitusjohtaja Olli-Pekka Lyytikäinen, A-lehdet Oy, puh. 050 414 4546


Takaisin ylös