Kampanja sadan uuden K-ruokakauppiaan rekrytoimiseksi toi yli 500 hakemusta

Ruokakeskon kampanja sadan uuden K-ruokakauppiaan rekrytoimiseksi onnistui erittäin hyvin. K-kauppiastrainee-ohjelmaan oli tammi-helmikuussa hakenut yli 500 henkilöä. Ohjelma käynnistyy lähes sadan kauppiasharjoittelijan osalta tämän kevään ja ensi syksyn aikana.

Loppiaisena alkanut tv-kampanja ”Tulevaisuuden kauppiaita haetaan nyt” päättyi viime viikolla. Heti kampanjan käynnistymisen jälkeen yhteydenottoja tuli yli sata, ja helmikuun lopussa hakijoiden määrä oli noussut jo yli 500:aan. Heistä lähes puolet haastatellaan, ja ensimmäiset K-kauppiastrainee-ohjelmaan valitut aloittavat opiskelunsa vielä tänä keväänä.

Hakijoista noin puolet on naisia ja puolet miehiä. Hakijoiden koulutustaustassa painottuu kaupallinen peruskoulutus. Useimmat ovat opiskelleet joko kauppaopistossa, ammattikorkeakoulussa tai kauppakorkeakoulussa.

Tulevien K-ruokakauppiaiden osaaminen varmistetaan K-kauppiastrainee-ohjelman avulla ennen yrittäjäksi valmistumista. Rekrytoitavan taustasta ja kokemuksesta riippuen teoriaa ja käytännön työtä sisältävä ohjelma kestää puolesta vuodesta kahteen vuoteen. K-instituutti vastaa teoriaopetuksesta, ja kauppiastyötä harjoitellaan K-ruokakaupassa kokeneen ruokakauppiaan ohjauksessa.

Ruokakeskon uuden linjauksen mukaisesti kaikissa K-ruokakaupoissa ja liikenneasemilla tulee olemaan kauppias, minkä vuoksi lähitulevaisuudessa tarvitaan merkittävästi lisää K-kauppiaiksi valmennettavia. Viime vuosina uusia K-ruokakauppiaita on aloittanut noin 50–60 vuodessa.

Lisätietoja:
Koulutuspäällikkö Matti Vornanen, Ruokakesko Oy, puh. 01053 28464 tai 0500 813025
Kehitysjohtaja Jarmo Salovirta, Ruokakesko Oy, puh. 01053 22408 tai 0500 605922


Takaisin ylös