K-supermarket tarjoaa K-Plussa-asiakkailleen Ravintokoodi-palvelun ensimmäisenä ruokakaupan ketjuna Suomessa

Ruokakeskon K-supermarket-ketju tarjoaa kanta-asiakkailleen mahdollisuuden seurata ruokaostostensa terveellisyyttä suoraan kotitietokoneeltaan. K-supermarket on ensimmäinen ruokakaupan ketju Suomessa, jossa Ravintokoodi-palvelu otetaan käyttöön koko ketjussa.

K-supermarket-ketju ja Ravintokoodi-palvelun kehittäjä Tuulia International Oy ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä K-supermarketin kanta-asiakkaille avautuu mahdollisuus tarkastella ostamansa ruoan ravintosisältöä Internetin kautta. Järjestelmä vertaa ostoskoria Valtion ravitsemusneuvottelukunnan vuonna 2005 antamiin suosituksiin.

Ravintokoodi-palvelusta kiinnostunut asiakas saa K-supermarketista K-Plussa-korttiinsa viivakooditarran, jonka kautta tiedot ostoksista välittyvät Ravintokoodi.fi-verkkopalveluun. Asiakas voi seuraavana arkipäivänä tarkistaa kotitietokoneeltaan muun muassa sen, miten ostokset ovat jakaantuneet eri ruoka-aineryhmien kesken, paljonko tuotteissa on energiaa ja paljonko eri ravintoaineita ostokset sisältävät kokonaisuudessaan. Palvelu sopii kaikille terveydestään kiinnostuneille ja toimii myös apuna esimerkiksi painonhallinnassa.

Asiakas maksaa ruokakorin tietojen tallentamisesta 20 senttiä ostoskertaa kohden, itse palvelun käyttö Internetissä on ilmainen. Palvelu on täysin suojattu, järjestelmä ei kerää eikä käsittele käyttäjien henkilötietoja.

”Ruokakesko kartoittaa jatkuvasti uudentyyppisiä ratkaisuja, joiden avulla voidaan tarjota asiakkaille lisäpalveluja mahdollisimman joustavasti. Ravintokoodi-palvelu sopii luontevasti tarjontaamme, painottuuhan terveellisyys yhä voimakkaammin kuluttajien ruokavaliossa”, K-supermarket-ketjun markkinointipäällikkö Jaana Hertsberg toteaa.

”Ravintokoodin avulla kuluttaja kykenee tunnistamaan itselleen sopivan ruokavalion ja seuraamaan sen toteutumista vaivattomasti. Kohtuullisen luotettavan kuvan oman ruokakorin terveellisyydestä saa jo kuukauden yhteisvertailun perusteella”, Tuulia Internationalin toimitusjohtaja Eero Toivainen kertoo.

Ravintokoodi-palvelu on ollut koekäytössä neljässä pääkaupunkiseudun K-supermarketissa. Huhtikuusta alkaen palvelun piirissä on yli 150 K-supermarketia eri puolilla Suomea.

Lisätietoja:

Markkinointipäällikkö Jaana Hertsberg, Ruokakesko Oy, K-supermarket-ketju
puh. 01053 22432 tai 0500 871647, jaana.hertsberg@kesko.fi

Toimitusjohtaja Eero Toivainen, Tuulia International Oy
puh. 09 325 2900 tai 040 558 9944, eero.toivainen@tuulia.fi


Takaisin ylös