K-citymarket-ketju tukee veteraanijärjestöjä myymällä rautasormuksia

K-citymarket osallistuu Sotiemme Veteraanit Keräys 2006 –kampanjaan myymällä vuonna 1940 taottuja rautasormuksia. Sormukset valmistettiin kultakeräystä varten, jossa suomalaiset vaihtoivat vuoden aikana yli 300 000 kultasormustaan rautaisiin. Keräyksen tarkoituksena oli hankkia valuuttaa maanpuolustuksen tarpeisiin.

Rautasormuksia jäi Suomen sotien aikana vaihtamatta noin 30 000 kappaletta. Historialliset sormukset myydään nyt Sotiemme Veteraanit Keräys 2006 -kampanjan hyväksi. Keräyksen tuotto käytetään pienituloisimpien sotiemme veteraanien ja sotaleskien arjen tarpeisiin niin, että he voisivat asua omissa kodeissaan mahdollisimman pitkään.

Rautasormuskeräyksen tuoton välittävät perille valtakunnalliset veteraanijärjestöt: Suomen Sotaveteraaniliitto, Rintamaveteraaniliitto, Rintamanaisten Liitto ja Kaatuneitten Omaisten Liitto.

Rautasormuksia myyvät kampanja-aikana 18.4. – 5.5.2006 K-citymarketien infopisteet ja Rahapaja Moneta. Yksi rautasormus maksaa 50 euroa. Rautasormusten myynnillä on valtakunnallinen keräyslupa: Etelä-Suomen lääninhallitus, 1.2.2006, OKU156A.

Rautasormuskampanja toteuttamiseen osallistuvat yhteistyössä Halavatun Papat, Kultaseppämestari Tarkkanen, Mainostoimisto Sky Advertising, K-citymarket, Rahapaja Moneta, MTV3 sekä lukuisat muut suomalaiset mediat.

Lisätietoa:
markkinointi- ja myyntijohtaja Sampo Päällysaho, K-citymarket-ketju, puh. 01053 22704
varainhankkija Pia Mikkonen, puh. 050 354 0262, pia.mikkonen@sotiemmeveteraanit.fi
toiminnanjohtaja Markku Seppä, puh. 0400 921 332, markku.seppa@sotaveteraaniliitto.fi
sekä www.sotiemmeveteraanit.fi


Takaisin ylös