K-netti.com avautuu äitienpäivänä 9.5.1999 internetkäyttäjän monipuoliseksi aloituspaikaksi. World Wide Webin kokoomapalvelu eli portaali on rakennettu käyttäjälle, joka tarvitsee tietoa laajasti eri aihealueilta helposti löydettävässä muodossa. Kesko-konsernin k-netti.com -palveluun on koottu Keskon eri yksiköiden ja K-kauppaketjujen internet-palvelujen sisältö. Portaalista saa tietoa leikkuupuimureista nikseihin; verkkokaupoista uutisiin.
- Internetin sisällön moninaisuus ja verkossa olevan tiedon pirstaloituminen synnyttää tarpeen portaaleille, palvelujen risteyksille. Ne helpottavat verkkokäyttäjää saamaan nopeasti tietoa ja löytämään eri palveluita. Haluamme rakentaa oman vahvan ja houkuttelevan portaalin, jossa on paljon sisältöä ja joka kehittyy yhä kattavammaksi kuluttajan arkipäivän tarpeisiin, Keskon varapääjohtaja Kalervo Haapaniemi sanoo.
Kaikkiaan k-netti.com on väylä yli 3000 K-ryhmän omaan sivuun sekä lähes tuhanteen valikkoon koottuihin linkkeihin. Lisäksi palvelusta saa laajasti tietoa eri aihealueista: kotiin, puutarhanhoitoon, euroon, ympäristöön, ruokaan ja vapaa-aikaan liittyvistä asioista. Sivujen sisällön painopiste on yleisissä kaupan ja kulutuksen ajankohtaisasioissa. Plussa-kortin haltijalle tarjotaan k-netti.comissa erityispalveluita lähitulevaisuudessa.
K-netti.comia täydentävät muun muassa tunnin välein päivittyvät Suomen Tietotoimiston sähkeuutiset ja Weather Service Finlandin täsmäsääennuste 30 paikkakunnalle Suomessa. Myös päivän televisio- ja radio-ohjelmatiedot löytyvät k-netti.comin kotisivulta.
Palvelussa on useita hakutapoja. Käyttäjä voi hakea sanan, teeman tai yksikön nimen mukaan. Hakujärjestelmä perustuu Soneran hakuun, joka on toteutettu Altavistalla. Palvelu on toteutettu yhteistyössä Icon Medialab Finlandin kanssa.
Lisätiedot: varapääjohtaja Kalervo Haapaniemi, puh. 0105 322 204, e-mail kalervo.haapaniemi@kesko.fi
ja kehityspäällikkö Kari Haukka, puh. 0105 322 971,
e-mail kari.haukka@kesko.fi