Tällä palstalla pureudutaan sijoittajia kiinnostaviin Kesko-aiheisiin blogikirjoituksissa ja podcasteissa.
Päivittäistavarakauppa on Keskon kolmesta toimialasta suurin. Korona on kasvattanut ruuan myyntiä kaupoista, mutta toisaalta toimialaan kuuluvan Kespron foodservice-myynti on kärsinyt ravintoloiden ja tapahtumien rajoituksista. Voiko ruokakaupan kasvu vielä jatkua ja millä keinoin toimiala pyrkii saavuttamaan strategiset tavoitteensa olla jatkossakin Suomen asiakaslähtöisin ja kannattavin ruokakauppa sekä markkinajohtaja ruoan verkkokaupassa ja foodservice-liiketoiminnassa?
Ari Akseli aloitti myyntiuransa 6-vuotiaana kauppaamalla puukauhoja naapureille. Keskossa Ari on ollut 26 vuotta, joista pian neljä vuotta päivittäistavarakaupan toimialan johdossa. Yhä edelleen hän jaksaa innostua uusista ideoista ja innovaatioista ruokakaupassa. Tuoreimmassa sijoittajapodin jaksossa Ari ja Keskon sijoittajasuhdejohtaja Hanna Jaakkola pohtivat, mistä löytyvät päivittäistavarakaupan menestyseväät jatkossa.
Kesto n. 9 minuuttia