Uutiset ja tiedotteet

Tarkenna aihe


121 uutista ja tiedotetta

Kesäkuu 2023

Grillimakkaroissa suositaan nyt edullisempia vaihtoehtoja

K-ryhmän kyselytutkimuksen* mukaan jopa 92 % suomalaisista syö kesäisin makkaraa. Suosituin tapa grillimakkaran nauttimiseen on hyvinkin perinteinen: maustamaton versio miedolla sinapilla. Kesäkuukausien myynti kattaa vuoden grillimakkaramyynnistä tavanomaisesti lähes puolet, ja vaikka tänäkin vuonna myynti on sujunut hyvin, on siirtymää erikoismakkaroista edullisempiin vaihtoehtoihin nähtävissä.

Asiakas, Media

16.06.2023 08.03

Neste K selvitti tunteiden roolia nuorten autoilussa – ajotyyliin vaikuttavat kaverit, perhe, mieliala ja onnettomuusuutisointi

Autoilu on nuorille yhä tärkeä sosiaalinen ajanviettotapa, selviää 18–25 -vuotiaiden nuorten ajokäyttäytymistä kartoittaneesta kyselytutkimuksesta. Autoiluseura ja tunnetilat vaikuttavat ajoon monin tavoin. Autokoululiiton mukaan nuorten kuskien tunnetaidot vaativat nykyistä enemmän huomiota. 

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

13.06.2023 08.15

Rakentamisen määrä laskee, mutta suomalaiset suunnittelevat pienempiä remontteja lähes yhtä suurella innolla kuin viime kesänä

K-RAUDAN LEHDISTÖTIEDOTE 12.6.2023 Suomalaisten käytettävissä olevat tulot ovat laskeneet, mutta K-Raudan tutkimuksen* mukaan 55 % suomalaisista on silti suunnitellut sisustusta tai remontointia kotiin tai mökille täksi kesäksi. Terassin rakentaminen on suunnitelmissa noin 220 000 suomalaisella, ulkomaalausta suunnittelee yli puoli miljoonaa – ja terassin huoltoon ryhtyy tänä kesänä lähes miljoona suomalaista.

Asiakas, Media

12.06.2023 08.15

K-Supermarket Laihia viettää avajaisiaan – täysin uusi kauppa on asiakkaidensa toiveiden näköinen

Uutta kauppaa on rakennettu suurin sydämin ja asiakastoiveet mielessä pitäen. Kauppiaina jatkavat Laihialla aiemmin K-Marketia pitäneet Tony ja Elina Bengs.

Asiakas, Media, Länsi-Suomi

09.06.2023 14.42

Yllättävä kyselytulos: valtaosa suomalaisista aikoo viettää kesää kuten ennenkin – suurin osa satsaa myös ruokaan aiemman tapaan

Nykyinen maailmantilanne on saanut kuluttajat muuttamaan käyttäytymistään monessakin asiassa, mutta K-ryhmän toteuttaman kyselytutkimuksen mukaan valtaosa heistä aikoo viettää kesää kuten ennenkin. Myös ruokaan suurin osa uskoo käyttävänsä rahaa kesällä saman verran kuin aiemmin. Tulokset ovat alkuvuoden vastaavien kuluttajakyselyjen kertomaan verrattuna yllättäviä. Säästämisen halu näkyy kuitenkin edelleen kaupassa tehdyissä valinnoissa.

Asiakas, Media

07.06.2023 13.05

K-Rauta: Suomalaiset rakentavat yhä suurempia terasseja, yhä moninaisemmista materiaaleista

K-RAUDAN LEHDISTÖTIEDOTE 2.6.2023 Uudet terassimateriaalit kiinnostavat suomalaisia yhä enemmän. Kun terassi rakennetaan, siitä tehdään saman tien myös entistä suurempi ja käytössä ovat aiempaa leveämmät laudat. Isommat terassit voivat olla hintavampia, mutta tänä keväänä myös puutavaran laskenut hinta helpottaa terassitoiveiden toteuttamista: terassin saa rakennettua halvemmalla kuin parina viime kesänä.

Asiakas, Media

02.06.2023 09.15

Nyt se on tutkittu: suomalaisten suosikkiruoka kesällä on peruna

Suomalaisten suosikkikesäruoan eli kotimaisten uusien perunoiden* kausi on alkanut. Peruna on samalla yksi suosituimmista kasviksista ympäri vuoden. Eniten perunaa kuluu Pohjanmaalla, ja eläkeläiset ostavat sitä yli neljä kertaa enemmän kuin nuoret sinkut.  

Asiakas, Yritys, Media

01.06.2023 07.05

Toukokuu 2023

Valmistujaiskukissa on nyt kirkkaat värit – Reilun kaupan ruusu yhä suosikki

Alkukesä on yksi kukkamyynnin tärkeimmistä sesongeista ja ruusujen myynti yli kaksinkertaistuu valmistujaisviikolla. Perinteisen tummanpunaisen sijaan valmistujaisruusuissa näkyvät nyt kauden värit, kuten kirkkaan vaaleanpunainen ja keltainen. K-ruokakaupoissa myytiin vuonna 2022 yli 2 miljoonaa Reilun kaupan ruusukimppua. 

Vastuullisuus, Asiakas, Yritys, Media

30.05.2023 08.00

Ervin Latimerin K-Citymarket-yhteistyömallisto Fashion in Helsinki -näytökseen

Marketmuoti vahvistaa paikkaansa perinteisen muodin rinnalla, kun suomalainen huippusuunnittelija Ervin Latimer esittelee K-Citymarketille suunnittelemansa malliston Fashion in Helsinki -tapahtuman muotinäytöksessä. K-ryhmän teettämän kyselyn* mukaan suomalaiset eivät miellä vaatteita design-tuotteiksi samassa mittakaavassa kuin muita kodin käyttötavaroita. Uusi sukupolvi voi kuitenkin muuttaa tilannetta, sillä nuorten parissa myös design-vaatteet nähdään muita ikäryhmiä enemmän design-tuotteina. 

Asiakas, Yritys, Media

23.05.2023 13.17

Lähihunajaa K-kauppojen omista mehiläispesistä – kauppias voi olla myös mehiläistarhaaja

Kesä on lähiruoan kulta-aikaa. Yksi erikoisuus usean K-kaupan lähiruokavalikoimassa on kaupan oma hunaja, jota varten tarhataan mehiläisiä kauppojen katoilla ja lähipeltojen reunoilla.

Vastuullisuus, Asiakas, Media

19.05.2023 10.23

Takaisin ylös