Usein kysyttyä

Ennen hakemista

Mitä dokumentteja minun tulee liittää hakemukseen?
Työhakemuksiin on hyvä liittää ansioluettelo, hakemuskirje sekä suosittelijoiden yhteystiedot.

Mitkä ovat tuetut tiedostomuodot?
Tekstitiedostot voivat olla joko muotoa .pdf tai .doc(x), kuvatiedostot muotoa .jpeg.

Miten varmistun siitä, että joku lukee avoimen hakemukseni?
Jokainen hakemus käydään läpi ja se ohjataan oikealle henkilölle. Tämä on yksi vastuullisen toimintamme periaatteita.

Sähköisen työnhakukaavakkeen täyttäminen

Kuinka kauan kaavakkeen täyttäminen kestää?
Täyttäminen kestää noin 10 minuuttia, jos hakemustekstisi on valmiina.

Vanheneeko istuntoni (session expire) ja mitä tämä tarkoittaa?
Sinulla on runsaasti aikaa täyttää hakemus. Istunto sulkeutuu vasta neljän tunnin kuluttua.

Mitä selainta suositellaan käyttämään?
Hakulomakkeen täyttö onnistuu kaikilla yleisimmillä selaimilla.

Millä kielellä hakemus tulee tehdä?
Työhakemuksen voi lähettää suomeksi tai englanniksi.

Kuinka monta tiedostoa voin liittää hakemukseen?
Liitteille on kolme paikkaa. Yleisimmät liitteet ovat CV, valokuva ja hakemuskirje. Voit myös lisätä linkkejä esim. omaan LinkedIn-profiiliisi.

Voinko hakea useampaa työpaikkaa samalla kaavakkeella?
Yleensä paikat eroavat niin paljon, että hakemusta kannattaa muokata. Jos haluat käyttää täsmälleen samaa hakemusta, voimme kopioida hakemuksesi toiseen työpaikkaan.

Sähköisen kaavakkeen lähettämisen jälkeen

Miten varmistun siitä, että Kesko on saanut työhakemukseni?
Lähetettyäsi hakemuksen saat vahvistusviestin, jossa kerrotaan hakemuksen tulleen perille. Jos epäilet, onko hakemuksesi mennyt perille, voit olla sähköpostitse tai puhelimitse yhteydessä työpaikkailmoituksen yhteyshenkilöön tai yleiseen puhelinnumeroomme 010 5311.

Kuinka kauan hakemukseni säilyy järjestelmässä?
Avoin hakemus säilyy kuusi kuukautta. Tiettyyn paikkaan kohdennettu hakemus säilyy kaksi vuotta.

Voinko tehdä muutoksia hakemukseeni, kun olen lähettänyt sen?
Hakemusta voi muokata sähköisen linkin kautta. Jos et saanut linkkiä automaattivastauksen mukana tai olet kadottanut sen, voit pyytää uuden linkin sähköpostitse osoitteesta helpdesk.hr@kesko.fi.

Voinko poistaa hakemukseni?
Poistamme pyynnöstä hakemuksesi. Voit olla sähköpostitse tai puhelimitse yhteydessä työpaikkailmoituksen yhteyshenkilöön tai yleiseen puhelinnumeroomme 010 5311.

Muita kysymyksiä työnhausta

Miten haen varastotehtäviin?
Varastotehtäviin haetaan sähköisellä lomakkeella. Lomakkeen ja lisätietoja löydät Hakemukset varastotyöhön -sivulta.

Miten haetaan työpaikkaa K-kaupasta?
Jos sopivaa paikkaa ei ole juuri avoimena, voit ottaa suoraan yhteyttä oman paikkakuntasi kauppoihin.

Takaisin ylös