Muutos Kesko Oyj:n omien osakkeiden omistuksessa

Kesko Oyj:n hallitus on päättänyt antaa osakepohjaisen sitouttamis- ja kannustinohjelman RSP 2021-ohjelman ehtojen mukaisesti yhteensä 6 500 Keskon B-osaketta yhtiön avainhenkilölle. Osakemäärä on ilmoitettu bruttoansaintana, josta on vähennetty soveltuva ennakonpidätys ja varainsiirtoveron osuus ja niiden vähentämisen jälkeen jäljelle jäävä nettomäärä 3 250 Keskon B-osaketta on suoritettu osallistujalle osakkeina.

Rajoitettu osakepalkkio-ohjelma ("RSP"), josta on ensimmäisen kerran kerrottu pörssitiedotteella 2.2.2017, koostuu vuosittain alkavista osakeohjelmista. Kukin RSP-ohjelma muodostuu kolmen vuoden pituisesta sitouttamisjaksosta, jonka jälkeen yksittäisen ohjelman puitteissa mahdolliset luvatut osakepalkkiot maksetaan osallistujille. Osakepalkkio-ohjelmien osakkeet maksetaan Keskon B-osakkeina.

Kesko Oyj:n hallitus päätti antaa RSP 2021-ohjelman ehtojen mukaisesti tehtyjen lupausten perusteella yhteensä 3 250 Keskon B-osaketta kohderyhmään kuuluneelle avainhenkilölle. Osakkeiden antaminen perustuu varsinaisen yhtiökokouksen 30.3.2023 hallitukselle antamaan valtuutukseen.

Tänään luovutettujen osakkeiden bruttomäärä on 6 500 B-osaketta. Bruttoansainnasta on vähennetty varainsiirtoveron osuus ja soveltuva ennakonpidätys ja näiden vähentämisen jälkeen jäljelle jäävä nettomäärä (3 250 B-osaketta) on luovutettu osallistujalle yhtiön B-osakkeina.

Osakkeiden luovutuksen jälkeen Keskolla on hallussaan 2 113 471 omaa B-osaketta.

Lisätietoja antaa johtaja Matti Mettälä, puh. 010 53 22200.

Kesko Oyj

www.kesko.fi