Lapväärtiin kolmas sija Vuoden K-Rauta -kilpailussa

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 5.12.2023 K-Rauta-ketjussa palkitaan vuosittain parhaiten menestyneitä kauppoja. Vuoden 2023 K-Rauta -kilpailussa kolmannelle sijalle nousi K-Rauta Lappfjärd. Menestystekijöinään Rosenbackin kauppiassisarukset pitävät sitoutunutta ja ammattitaitoista henkilökuntaa sekä laajaa, jatkuvasti päivittyvää tuotevalikoimaa.

K-Rauta Lappfjärdin kauppiaina ovat sisarukset Katarina, Martin ja Marcus Rosenback. Katarina Rosenback kertoo, että tämän vuoden kolmas sija tuli iloisena yllätyksenä. ”Vuonna 2019 voitimme Vuoden K-Rauta-maininnan. Emme osanneet arvata, että hyvä menestys jatkuu.”

Menestystekijöiksi Katarina Rosenback nostaa erityisesti ammattitaitoisen henkilökunnan ja kattavan valikoiman. ”Ilman osaavaa henkilökuntaamme emme saisi palkintoja, ja tämä tunnustus on koko henkilöstömme yhteinen. Vahvuutemme on pitkät työsuhteet”, hän kertoo. Henkilöstön tyytyväisyys työpaikkaansa näkyy myös tutkimustuloksissa: K-Rauta Lappfjärd palkittiin tänä vuonna myös Paras henkilöstötyytyväisyys -osiossa oman kokoluokkansa kaupoissa.

K-Rauta Lappfjärd työllistää kolmetoista henkilöä ja kausityöntekijöitä. Kauppa rekrytoi parhaillaan lisävoimia. ”Haemme tällä hetkellä lisää henkilökuntaa maatalouspuolelle ja kassalle”, Katarina Rosenback mainitsee.

K-Rauta Lappfjärd palvelee niin kuluttajia kuin yritysasiakkaita. Valikoima kattaa laajasti rakentamisen, sisustamisen, maatalouden, vapaa-ajan sekä pihan ja puutarhan tuotteet.

Kaupan tuotevalikoima päivittyy jatkuvasti, ja asiakkaiden toiveita uusista tuotteista otetaan mielellään vastaan. ”Meille on kunnia-asia pitää laaja valikoima tuotteita varastossa, jotta saamme niitä toimitettua nopeasti asiakkaille”, Rosenback kertoo. ”Perinteisten rautakauppatuotteiden lisäksi meillä on esimerkiksi venemyyntiä, mönkijöitä ja varaosia. Pienellä paikkakunnalla pyrimme palvelemaan asiakkaitamme laajasti, ja valikoimassamme onkin lisäksi muun muassa siivoustuotteita”, kauppias lisää.

Tällä hetkellä suosittuja ovat esimerkiksi joulukukat, jouluvalot ja lumityövälineet sekä sisustamiseen liittyvät tuotteet kuten lattiamateriaalit, tapetit ja maalit. ”Ympäri vuoden kysyntää on esimerkiksi jääkaapeille ja pesukoneille sekä työkaluille”, Rosenback mainitsee. ”Kotimaista yritän myydä aina, kun se vain on mahdollista”, hän lisää.

Kolmannen polven kauppiassisaruksista Katarina Rosenback vastaa sisustuksesta ja konttorista, Martin Rosenback rakentamisesta ja Marcus Rosenback vapaa-ajan tuotteista.

Vuoden 2023 K-Rauta -tunnustukset julkistettiin 28. marraskuuta. Ensimmäiselle sijalle nousi K-Rauta Seppälä Jyväskylästä, toiselle sijalle K-Rauta Varkaus ja kolmannelle sijalle K-Rauta Lappfjärd. Valintaperusteina olivat asiakastyytyväisyys, henkilöstötyytyväisyys, tuotevalikoiman kehittäminen ja myynnin mittarit.

Lisätietoja: K-kauppias Katarina Rosenback, 040 711 2063, katarina.rosenback@k-rauta.fi