Jouluna suomalaiset satsaavat yrtteihin ja poimivat ostoskoreihinsa kauppojen hyllyiltä löytyviä hedelmiä, jotka sopivat juhlakauteen ja juustolautasille. Näiden tieltä suomalaisten suosikkihedelmä banaani saa jouluna väistää.
”Palloliittoa ja K-ryhmää yhdistää sinivalkoisuus ja vahva läsnäolo suomalaisten arjessa. Jalkapallon kanssa on viikoittain tekemisissä noin puoli miljoona suomalaista ja K-ryhmän kaupoissa vierailee Suomessa päivittäin yli miljoona asiakasta. Jalkapallo jos mikä ilmentää yhdessä tekemistä, yrittämistä ja kannustamisen voimaa – juuri niitä arvoja, joita myös K-ryhmä haluaa edistää”, Keskon pääjohtaja Mikko Helander sanoo.
Tuleva kesä on Suomen jalkapallohistoriassa ainutlaatuinen: Suomen miesten maajoukkue pelaa ensimmäistä kertaa jalkapallon EM-kisoissa. Kisojen uskotaan innostavan myös sankoin joukoin junioreita jalkapalloharrastuksen pariin. Jo nyt Palloliitto on harrastajamäärältään Suomen suurin urheilun lajiliitto.
”Olen todella ylpeä ja innoissani, kun kaksi näin laajoja kohderyhmiä tavoittavaa toimijaa on päätynyt yhteistyöhön ja työskentelemään yhteisien arvojen puolesta suomalaisten hyvinvoinnin kasvattamiseksi. Kesko on mahdollistaja, joka liikuttaa ja tavoittaa laajan joukon suomalaisia päivittäin. Aivan kuten jalkapallokin”, iloitsee Palloliiton puheenjohtaja Ari Lahti.
Yhteistyö tukee Keskon vastuullisuustyön tavoitteita sekä periaatetta tukea ensisijaisesti lapsiperheiden arkea ja hyvinvointia tukevia hankkeita.
Nyt solmittu sopimus kattaa Suomen Palloliiton alaisen toiminnan. K-ryhmän autokaupan Volkswagen-henkilöautojen jo aiemmin käynnistämä pääyhteistyökumppanuus Palloliiton kanssa kattaa tämän lisäksi yhteistyön Veikkausliigan kanssa.