K-ryhmä jatkaa digirekrytointeja - lähes 20 avointa työpaikkaa K Digital -yksikössä

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 7.11.2016 KLO 10.30 1(2)

50 hengen digirekrytointi viime kesältä saa jatkoa, kun Kesko rekrytoi nyt lähes kaksikymmentä uutta digiosaajaa.

Kesko palkkaa uusiin tehtäviin erilaisia digitaalisen liiketoiminnan osaajia. Uusia kykyjä haetaan web-, markkinointi- ja liiketoiminta-analytiikkaan, kohdennettuun markkinointiin, ohjelmalliseen ostamiseen, Plussan konseptin kehittämiseen ja asiakaspalveluun sekä projektijohtamiseen.

K Digital -yksikkö tukee liiketoiminnan digitalisaatiota K-ryhmän strategisilla kasvualueilla ja sen toiminta perustuu asiakkaaseen ja dataan. Tekemisen keskiössä ovat tiedolla johtaminen ja kohdennettu markkinointi. Plussan uudistuminen kohti henkilökohtaisesti palkitsevinta kanta-asiakasjärjestelmää jatkuu mm. keskittäjäasiakkaiden entistä paremmalla huomioimisella ja Plussa-yhteistyöverkoston laajentamisella.

K-ryhmä rakentaa asiakaskokemuksesta ylivoimaisen kilpailuedun

Keskon strategisena tavoitteena on tarjota K-ryhmän asiakkaille parhaat digitaaliset palvelut. Laadukkaiden ja monikanavaisten digitaalisten palveluiden avulla vahvistetaan asiakaskokemusta ja K-ryhmän liiketoimintojen kilpailukykyä.

"Osaamiskeskuksena yksiköllämme on tärkeä rooli koko K-ryhmän muutoksen edistämisessä. Digitaalisen liiketoiminnan ammattilaisille tarjoamme mielenkiintoisia haasteita ja mahdollisuuden vaikuttaa", sanoo Keskon Chief Digital Officer Anni Ronkainen.

Asiakastiedon hyödyntämisellä saavutetaan merkittävää kilpailuetua. K-ryhmä kehittää asiakaskokemusta hyödyntämällä digitaalisen markkinoinnin sekä mobiili- ja verkkopalveluiden mahdollisuudet.

"Meillä on etuoikeus olla todistamassa digitaalista murrosta. Todistamassa sitä, kuinka teknologia muuttaa maailmaa ja parantaa jopa miljardien ihmisten elämänlaatua. Toista kertaa vastaavaa murrosta ei omalle kohdalle tule. Työ, jota K-ryhmässä teemme, vaikuttaa kaikkien suomalaisten arkeen. Se pitää mielen nöyränä", jatkaa Ronkainen.

Chief Digital Officer Anni Ronkainen, Kesko Oyj, puh. +358 10 532 2259, anni.ronkainen@kesko.fi

K-ryhmän noin 45 000 hengen poikkeuksellisen mukava porukka työskentelee päivittäin, jotta asiakkaiden olisi kiva käydä kaupoissamme Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä. Autamme yli 1 500 kauppaamme palvelemaan asiakkaitaan päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Teemme työtämme suurella sydämellä huomioiden samalla yhteiskuntaa ja ympäristöä. Olemme jo maailman vastuullisin kauppa ja uudistuaksemme kokeilemme innolla uutta. Teemme tämän, koska haluamme tarjota hyviä valintoja niin lähimarketin hyllyillä kuin verkossakin. www.kesko.fi