Kolesterolia alentava Pirkka Reducol -tuotesarja kasvaa ruisleivällä

Ruokakeskon ja Scanvit Oy:n kehittämä kolesterolia alentava Pirkka Reducol -tuotesarja sai viime viikolla jatkokseen uuden tuotteen – Linkosuon valmistamat kolesterolia alentavat ruisviipaleet. Tuotesarjan vaikuttava aine on mäntyöljystä valmistettu kasvistanolien ja -sterolien seos, Reducol.

"Terveysvaikutteisuus sopii hyvin Pirkka-tuotteisiin, joiden tärkeimpiä ominaisuuksia ovat turvallisuus ja laatu", toteaa Ruokakeskon tuoteryhmäpäällikkö Kaija Grommi.

Pirkka Reducol -sarjan suosituimmaksi tuotteeksi on noussut tyrnimarjajogurtti. Sen kysyntä on kasvanut erityisesti Kainuussa, länsirannikolla sekä Pohjois- ja Etelä-Karjalassa. Pääkaupunkiseudulla kysyntä on noussut selvästi enemmän kanta-kaupungissa kuin ympäröivillä alueilla.

"Terveysvaikutteisen tuotteiden suosion alueellinen tarkastelu antaa mielenkiintoista tietoa siitä, miten ostokäyttäytyminen vaihtelee eri osissa Suomea", toteaa Ruokakeskon tutkimuspäällikkö Jukka Saarela.

Saarelan mukaan terveysvaikutteisia tuotteiden käyttäjät arvostavat erityisesti luonnollisia ja alkuperäisiä makuja, mikä selittää osaltaan maustaan kuluttajilta kiitosta saaneen tyrnimarjajogurtin suosiota. Näiden kuluttajien vaatimuksiin pyritään nyt vastaamaan myös ruisleivällä.

"Pirkka Reducol -ruisviipaleissa painottuu erityisesti hyvä maku ja runsaskuituisuus. Tuote on myös laktoositon", toteaa Linkosuon tuotekehityspäällikkö Veikko Palttala.

Pirkka Reducol -tuotesarjaan kuuluu ruisleivän ja tyrnimarjajogurtin lisäksi kevyt, laktoositon kasvirasvalevite sekä kolme muuta vähälaktoosista jogurttia: vadelma, karpalo sekä maustamaton.

Tuoteryhmäpäällikkö Kaija Grommi, Ruokakesko Oy, puh. 01053 22260
Toimitusjohtaja Perttu Rönkkö, Scanvit Oy, puh. (09) 6767 99 / 050 537 2722

Lehdistöpalvelu: www.vision.fi/ruokakesko tai www.scanvit.fi.

Reducol™ (www.reducol.fi) on kansainvälisesti patentoitu ja laajasti tutkittu tuote. Yhdysvaltain elintarvikeviranomaiset (FDA) ja Euroopan Unioni (EFSA) ovat hyväksyneet sen turvalliseksi ja terveysvaikutuksiltaan tehokkaaksi kolesterolin alentajaksi. Kliinisissä tutkimuksissa on todettu, että Reducolia sisältävien elintarvikkeiden käyttö alentaa kolesterolia tehokkaasti ja turvallisesti. Reducolia sisältäviä elintarvikkeita on Suomen lisäksi markkinoilla myös Alankomaissa, Iso-Britanniassa ja Pohjois-Amerikassa.

Kesko (www.kesko.fi) on vähittäiskaupan osaaja, joka tuo kauppojensa kautta elämisen laatua kuluttajien jokaiseen päivään tarjoamalla arvostettuja tuotteita ja palveluita kilpailukykyiseen hintaan. Kesko toimii Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä.