Etusivu Vuosi 2010 K-Plussa

K-plussa

K-Plussa on Suomen laajin kanta-asiakasohjelma

Suomen laajin ja monipuolisin kanta-asiakasohjelma tarjoaa K-Plussa-asiakkaille etuja yli 3 000 ostospaikasta ja yli 40 yhteistyökumppanilta. Paikalliset K-kauppiaat ja K-ryhmän ketjut tarjoavat K-Plussa-asiakkailleen kohdistettuja erityisetuja ja -palveluita.

Vuonna 2010 K-Plussa-kanta-asiakasohjelmaan liittyi yli 170 000 uutta kanta-asiakasta. Noin 2,1 miljoonaa taloutta hyödyntää kanta-asiakasetuja.

Keskittämällä ostoksensa K-Plussa-asiakas saa omiin tarpeisiinsa ja ostokäyttäytymiseensä perustuvia etuja ja palveluita. K-Plussa-kanta-asiakasohjelma toimii kolmella tasolla: asiakas saa kauppakohtaisia, ketjukohtaisia ja K-Plussa-verkoston yhteisiä etuja. Vuonna 2010 lisättiin edelleen kohdennettua markkinointiviestintää ja tarjouksia erityisesti sähköisissä kanavissa.

Kauppias huomioi asiakkaansa

K-Plussa-kortin kautta saatavaa asiakastietoa käytetään kauppakohtaisten valikoimien ja palveluiden suunnittelussa sekä kaupan markkinointiviestinnän kohdistamisessa. Kauppiaan tekemä kohdistettu markkinointi niin sähköisissä kuin perinteisissä välineissä on kustannustehokasta ja saavuttaa suuren huomioarvon. Asiakkaille suunnatuista erityiseduista ja -tapahtumista saadut tulokset ovat erittäin hyviä.

K-ryhmän ketjujen toiminta perustuu asiakastietoon

K-Plussan kautta saatavaa asiakastietoa hyödynnetään ketjutasolla muun muassa kauppaverkoston suunnittelussa, konseptien kehittämisessä sekä ketjujen valikoimien ja palvelujen rakentamisessa. Useilla ketjuilla on tärkeille asiakasryhmille suunnatut asiakasohjelmat, kuten esimerkiksi Kodin Ykkösen Ykkösasiakas-ohjelma.

K-Plussa-asiakkaat saavat yhteisiä etuja

K-Plussa tarjoaa kaikille kanta-asiakkaille merkittäviä yhteisiä etuja. Asiakkaille on tarjolla joka kuukausi satoja ajankohtaisia K-Plussa-tarjouksia, joista saa kassalla aina vähintään 10 %:n edun. Keskittämällä ostoksia K-Plussa-verkostoon asiakas saa lisäksi K-Plussa-piste-etua jopa 5 %.

Kohdistetun sähköisen viestinnän merkitys kasvaa jatkuvasti. Asiakas voi valita, mistä ketjuista tai kiinnostusalueista hän haluaa saada sähköistä viestintää. K-ryhmän ketjut ja kaupat lähestyvät asiakkaitaan muun muassa sähköpostitse henkilökohtaisilla tarjouksilla. K-Plussa-pisteet on mahdollista tallettaa omalle pankkitilille missä tahansa pankissa. Lisäksi keväästä 2010 K-Plussa-asiakkailla on ollut mahdollisuus tilata K-Plussa-pistetiedotteensa paperisen tiedotteen sijasta sähköisenä suoraan NetPostiin.

K-ryhmän asiakaslehti Pirkka on Suomen luetuin aikakauslehti, ja se jaetaan jokaiseen kotiin. Lehti sisältää muun muassa ruuanlaittoon, muotiin ja sisustukseen liittyviä juttuja sekä etuja ja tarjouksia K-Plussa-asiakkaille.

K-Plussa-verkostoon uusia kumppaneita

K-Plussa-etuja saa yli 3 000 ostospaikasta ja yli 40 yhteistyökumppanilta. Toukokuussa 2010 K-Plussan yhteistyökumppaniksi liittyi Restelin hotelli- ja ravintolaverkosto, jossa on noin 200 ravintolaa sekä lähes 50 hotellia ja kylpylää ympäri Suomen.

Yli 170 000 uutta K-Plussa-asiakasta

Vuonna 2010 K-Plussa-kanta-asiakasohjelmaan liittyi yli 170 000 uutta kanta-asiakasta. K-Plussa-asiakkaita on yli 3,6 miljoonaa.

Asiakas voi liittää K-Plussa-ominaisuuden OP-Pohjolan pankki-, luotto- ja Visa Electron-korttiin sekä Nordean ja Sampo Pankin Visa Electron -korttiin. Yhteistyökortteja on lähes 900 000 kappaletta.

Asiakastieto ja asiakasohjelmat ovat keskeisessä roolissa liiketoiminnan suunnittelussa. Asiakastietoa K-ryhmässä kerää ja analysoi K-Plus Oy.

Asiakkaan tietosuojasta huolehditaan asiakastietoa kerättäessä ja hyödynnettäessä. K-Plus Oy:ssä asiakkaan ostotietoja käsitellään loppusumma- tai tuoteryhmätasolla. Myös anonyymia kuittirivitasoista tietoa voidaan hyödyntää.

Napero-kerho toimii myös Facebookissa

Napero-kerho on tarkoitettu kaikille K-ryhmän K-Plussa-asiakkaille, joiden perheissä on 0–7-vuotiaita lapsia. Kerholaisia on yli 140 000 ja talouksia yli 130 000. Vuonna 2010 kerho laajeni Facebookiin. Naperon Facebook-sivuilla lapsiperheet voivat ottaa kantaa heitä kiinnostaviin aiheisiin, ja samalla heille on tarjolla tietoa uutuustuotteista, tarjouksia, kilpailuja ja viihdettä.