Tom kertoo, että kauppiaan saappaisiin astuminen on ollut hänellä haaveena jo 15 vuotta. ”Hyppäänkin erittäin innostuneena, uteliaana ja nöyränä näihin saappaisiin. K-Market Mallas on hyvin hoidettu oman kylän ruokakauppa ja aionkin kuunnella herkällä korvalla asiakkaitamme, jolloin voimme kehittää kauppaa asiakkaittemme toiveiden mukaan.”
”Haluan kiittää Tuomo Honkasta ja Suvi Pipattia K-Market Mallaksen hoidosta. Kauppa on hyvin pidetty ja heidän jälkeensä on hieno jatkaa kauppiaana”, Tom jatkaa.
Asiakastoiveseinälle voi kirjoittaa tuotetoiveensa
”Palvelutiski ja tuoreosastot ovat lähinnä sydäntäni ja haluankin kehittää niiden toimintaa ja tarjota asiakkaille päivittäin tuoretta leipää, lihaa, kalaa, heviä ja oman keittiön valmistamia tuotteita, joita jo nyt on kaupassa tehty”, listailee Tom. ”K-Market Mallas on ennen kaikkea ruokakauppa ja haluankin varmistaa, että jokaiselle asiakkaalle on tarjolla tuotteita ja hintataso on kilpailukykyinen; Pirkka ja K-Menu tuotteet sekä mahdollisimman paljon paikallisia tuotteita.”
Tom kertoo, että hän tuo kaupalle asiakastoiveseinän, johon asiakkaat voivat kirjoittaa toivomansa tuotteet ja kaupan väki voi vastata siihen, mikä toivotun tuotteen tilanne on.
”Kaupalla tulee näkymään kauppiaan vaihdos niin markkinoinnilla lehdessä kuin sosiaalisen median kanavissamme, mutta ennen kaikkea haluan olla kaupassa asiakkaita varten näkyvillä palvelemassa ja kuuntelemassa heitä. Tulen järjestämään asiakkaillemme avajaistapahtuman, missä on kahvitukset, tarjouksia ja muuta ohjelmaa, sisältö tarkentuu lähempänä. Haluan ensiksi tutustua henkilökuntaan ja asiakkaisiin, mutta pyrin järjestämään avajaiset mahdollisimman pian”, lupaa uusi kauppias.
Tom paljastaa asiakaspalvelufilosofiansa: “Asiakas on meidän henkilökohtainen vieraamme ja meiltä asiakas saa aina parasta mahdollista palvelua ja tarkoituksena asiakkaan on lähteä meiltä paremmalla tuulella kuin tullessaan.”
Last chance-hylly K-Market Mallakseen
Vastuullisuus ja kestävä kehitys on Tomille kaupan työssä erittäin tärkeää. ” Pyrimme kaikin keinon vähentämään hävikkiä ja keskitymme valikoiman hallintaan siten, ettei hävikkiä syntyisi. Tulen tuomaan myös kauppaan “ Last chance “ -hyllyn, johon kaupan viimeisestä käyttöpäivää lähestyvät tuotteet alennetaan, ja mistä asiakas löytää ne keskitetysti. Myös kaikki syömäkelpoiset tuotteet pyrimme lahjoittamaan hyväntekeväisyyteen eteenpäin. Panostamme kaupassamme myös kierrätykseen. Kaupan pihasta löytyy asiakkaillemme kierrätyspiste kodin tuotteille ( pahvi, muovi, lasi ym ).”
Tom Nordman on työskennellyt kaupan alalla 14-vuotiaasta lähtien nyt yhteensä noin 17 vuotta ja koko ajan K-ryhmän ruokakaupoissa. Hänen uransa on alkanut Hämeenlinnassa ja tie vienyt sieltä Tampereelle noin 10 vuodeksi ja sieltä takaisin Hämeenlinnan K-Citymarket Hämeensaareen. Tom lähettää terveisensä kasvattajakauppiailleen Hämeensaareen: ”Iso kiitos menee oman kauppiasharjoittelun kauppapaikan K-Citymarket Hämeensaaren kauppiaille Mikko Kontiolle ja Mikko Ylitalolle kaikista opeista, vinkeistä ja vastuusta, joita olen saanut.”
Tomin perheeseen kuulu puoliso Mimmi Nordman ja häntä voi nähdä aika ajoin kaupalla auttelemassa Tomia. ”Tykkään vapaa-ajallani paljon kokkailusta ja ystävien kanssa ajanvietosta. Matkailu on myös suuri intohimoni ja tykkään nähdä erimaiden kulttuureja sekä tutustua paikalliseen ruokakulttuuriin.”