K-ruokakauppiaaksi
K-ruokakauppiasura tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden kehittyä menestyvän ruokakaupan ja johtamisen ammattilaisena.

K-ruokakauppiaaksi ei ole yhtä oikeaa tietä, taustaa tai koulutusta, vaan kauppiaana voi työskennellä monista eri lähtökohdista. K-kauppiasvalmennuksen aikana kauppiasvalmennettavalla on mahdollista keskittyä oppimaan juuri niitä osa-alueita, joissa hän kokee erityisesti tarvitsevansa lisää valmiuksia.

K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Kesko toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppiaan arki on tiivistä elämistä asiakkaiden ja heidän yksilöllisten tarpeidensa parissa. Vuorovaikutus asiakkaiden kanssa on K-ruokakauppiaan työssä läsnä joka päivä.

 

Dataan perustuvia päätöksiä

K-ruokakauppiaat huolehtivat oman kauppansa tuotevalikoimasta, asiakkaiden palvelusta, henkilökunnan osaamisesta, tuotteiden laadusta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta. K-ryhmässä toimintaamme ohjaavat asiakasymmärrys ja maailmanluokan asiakasdata, joiden päälle on hyvä rakentaa asiakkaidemme arkea helpottavia palveluita, valikoimia ja hyödyntää tekoälysovelluksia. Harvassa työpaikassa pääsee vaikuttamaan näin monen ihmisen arkeen.

Käytännön työtä

K-ruokakauppiaan arkeen sisältyy monia “lattiatason” tehtäviä, joissa tarvitaan myös tuotetason osaamista. K-ruokakauppiaan tärkein tehtävä on tunnistaa paikalliset asiakastarpeet ja vastata niihin huomioiden, että liiketoiminta on kannattavaa. K-ruokakauppias vastaa yrittäjänä kauppansa menestymisen edellytyksistä kehittämällä toimintaa asiakaslähtöisesti ja aktiivisesti. K-ruokakauppias on oman kauppansa "jokapaikan höylä", jonka osaamiseen voivat turvautua yhtä hyvin kaupan työntekijät kuin neuvoja kaipaavat asiakkaatkin.

Läsnäolo ja osallistuminen tekevät K-ruokakauppiaan työstä sosiaalisesti antoisan, mutta samalla vaativan.

Ruokakaupan aukioloajat ovat tänä päivänä asiakkaiden tarpeiden mukaisesti pitkät. K-ruokakauppiaalle tämä tarkoittaa vaihtelevia työaikoja ja usein myös pitkiä työpäiviä.

 

Kauppiaan rooli yhteisössä

Ketjutoiminnan tavoite on K-ryhmän kilpailukyvyn ja parhaan asiakaskokemuksen saavuttaminen yhdistämällä operatiivinen tehokkuus ja kauppiasyrittäjyyden vahvuudet. K-ruokakauppias tekee strategiset valinnat näiden lähtökohtien ja kauppapaikan erityispiirteiden pohjalta. Strategisten valintojen jälkeen K-ruokakauppias laatii kaupalleen liikeidean sekä liiketoimintasuunnitelman ja johtaa henkilökuntaansa niiden toteuttamisessa.

K-ruokakauppa on osa ympäröivää yhteiskuntaa ja yhteisöä, ja K-ruokakauppias tekee yhteistyötä monien erilaisten sidosryhmien kanssa. K-ruokakauppiaalle tärkeitä yhteistyötahoja ovat muun muassa

  • Henkilökunta
  • Asiakkaat
  • Kesko
  • Tavarantoimittajat
  • Media
  • Paikalliset seurat, järjestöt ja yhteisöt
  • Viranomaiset

K-ruokakauppias voi omalla aktiivisuudellaan vaikuttaa merkittävästi eri yhteistyön mahdollisuuksiin paikallisesti.

 

Asiakkaiden arvostamat K-ruokakaupat

Ainoana kaupan toimijana Suomessa tarjoamme mahdollisuuden tehdä kannattavaa kauppaa kauppiasyrittäjänä maan johtavien sekä asiakkaiden arvostamien ketjubrändien alla. K-ruokakauppaketjuja ovat K-Citymarket, K-Supermarket ja K-Market. K-ruokakauppoja on Suomessa noin 1 200 ja niissä käy päivittäin yli 1,2 miljoonaa asiakasta.

K-Citymarket

K-Citymarket on suomalainen moderni hypermarket, joka tarjoaa asiakkailleen monipuoliset valikoimat elintarvikkeita ja käyttötavaraa. K-Citymarket tunnetaan inspiroivista valikoimistaan ja palveluistaan, erinomaisesta ruokaosaamisesta sekä vaivattomasta asiointikokemuksesta. Jokaisessa K-Citymarketissa toimii kauppiasyrittäjä. Suomessa on tällä hetkellä 81 K-Citymarketia. K-Citymarket – Aikasi arvoinen kauppa. www.k-citymarket.fi

K-Supermarket 

K-Supermarketit ovat tavallista parempia ruokakauppoja, jotka tarjoavat asiakkailleen aina ajankohdan parhaat raaka-aineet ja ideat niin arjen kuin juhlankin ruoanlaittoon. K-Supermarket-kauppias henkilökuntineen rakentaa kauppansa valikoiman oman asiakuntansa mukaan tarjoten runsaasti sekä paikallisia lähituotteita että erikoisuuksia. Monipuolisilla valikoimilla, vastuullisesti toimien ja parasta palvelua tarjoten inspiroimme asiakkaitamme innostumaan ja onnistumaan omassa ruoanlaitossaan ja laajentamaan ruokareviiriään! K-Supermarket-ketjuun kuuluu noin 250 kauppaa. www.k-supermarket.fi 

K-Market

K-Market on persoonallinen, palveleva, paikallinen ja lähellä oleva lähikauppa, moderni uuden ajan kyläkauppa. K-Market tarjoaa asiakkaille päivittäiseen arkeen liittyvät monipuoliset ruokavalikoimat ja lähipalvelut vaivattomasti. Ketju muodostaa Suomen kattavimman lähikauppaverkoston noin 750:lla kaupallaan. www.k-market.fi

 

Kuinka voin hakea valmennukseen

K-ruokakauppiaan ura alkaa K-kauppiasvalmennuksen suorittamisella. Rekrytointi kauppiasvalmennukseen on avoinna jatkuvasti.

Ennen kuin teet lopullisen päätöksen K-kauppiasvalmennukseen hakemisesta, tutustu sivuillamme valmennuksen sisältöön sekä siihen, millaista työ vähittäiskaupassa oikeasti on. Jos sinulla ei ole työkokemusta ruokakaupasta, sinun kannattaa käydä tutustumassa K-ruokakauppoihin ja keskustella kauppiaiden kanssa.

Hakemuksen voit tehdä täällä.

 

Takaisin ylös