Tässä osiossa voit perehtyä kaupan arkeen, K-kauppiaan toimenkuvaan ja muihin K-kauppiaana toimiseen liittyviin asioihin.
Kauppiaana pääset rakentamaan unelmiesi kauppaa, ja menestymään itsenäisenä yrittäjänä. Johdat ja kehität toimintaasi parhaaksi katsomallasi tavalla, mutta yhteistyössä Keskon kanssa. K-ryhmän tuella ja ketjutoiminnalla, taataan asiakaslähtöisyys, liiketoiminnan tehokkuus ja kilpailuetujen toteutuminen. Keskon keskeisiä tehtäviä ovat tuotteiden keskitetty hankinta, valikoimanhallinta, logistiikka sekä ketjukonseptien ja kauppapaikkaverkoston kehittäminen. Kesko sopii myös pitkäaikaiset yhteistyömallit eri kumppaniyritysten kanssa.
Kauppiaan työn tärkein tavoite on asiakkaan odotusten ylittäminen ja uusiin tarpeisiin vastaaminen. Päätät itse, mitä teet ja miten. Asetat myös raamit työntekijöidesi tekemiselle. Hyvin tehty työ näkyy niin asiakkaiden kasvoilla kuin tuloksena viivan alla.
K-kauppiaan työ on oikea kaupankäynnin käytännön korkeakoulu; opit liiketoiminnan kaikista osa-alueista. Kauppiaidemme mielestä parasta työssä onkin sen monipuolisuus: olet tiiviisti mukana myymälätyössä ja toimit tarpeen mukaan monessa roolissa toimitusjohtajasta talonmieheen.
K-kauppiasyrittäjän tulee tietää, kuinka kannattavaa liiketoimintaa johdetaan, ymmärtää asiakkaiden tarpeita sekä olla mukana sesongeissa ja trendeissä. Johtamisen tueksi kauppias saa Keskon järjestelmien kautta ajantasaista dataa.
Hyvä asiakaskokemus vaatii kauppiaalta tietojenkäsittelytaitoja ja nopeutta oppia uutta teknologiaa. Asiakaspalvelutaidot korostuvat, kun asiakkaat haluavat yhä henkilökohtaisempaa palvelua; Kauppiaan on kyettävä tuottamaan hyvää asiakaskokemusta ja palvelua myös verkossa.
K-kauppiasvalmennettavalta vaaditaan määrätietoisuutta ja riskinotto- sekä yhteistyökykyä.
Hyvä K-kauppias