Ruoan verkkokauppaostokset suoraan asiakkaan jääkaappiin – K-ryhmä pilotoi uutta palvelua

K-ryhmä aloittaa Vantaalla kokeilun, jossa ruoan verkkokaupan tilaus toimitetaan päivän aikana asiakkaan kotiin. Tilaajan ei siis itse tarvitse olla kotona toimituksen saapuessa ja verkkokaupan tilaus puretaan asiakkaan puolesta. Asiakas voi seurata toimitusta suoran videoyhteyden avulla. Lisäksi tarkat tiedot ja videotallenne toimituksesta tallentuvat tilaajan henkilökohtaiseen verkkopalveluun.

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 23.1.2020

”Uudentyyppisen toimintamallin avulla asiakas pääsee irti yhdestä aikataulusta päivässään, kun ruoan verkkokauppatilaus toimitetaan päivän aikana perille asti. Kotiin tullessa odottaa siis valmiiksi täytetty jääkaappi, mikä vapauttaa aikaa muulle tekemiselle. Moni asiakas käyttää ruoan verkkokauppaa arjen helpottamiseen ja pyrimme löytämään uusia keinoja tämän tukemiseksi”, digitaalisten palvelujen myyntijohtaja Antti Rajala K-ryhmästä kertoo.

Luotettavan ja turvallisen toimintamallin pilotoinnissa avaintekijä on suomalaisen startupin, Pindoran, kehittämä älylukkoratkaisu. Vastaava älylukkoratkaisu on käytössä muun muassa Seinäjoen kotihoidossa.

”Ratkaisussa laite aktivoituu ja avaa oven älypuhelimeen syötettävällä pin-koodilla. Kuljettaja voi avata oven koodia käyttämällä tai asiakas voi avata oven etänä pitäen näin koodin itsellään. Hän saa ilmoituksen, kun ovi on avautunut ja kaikki käyntiä koskevat tapahtumat sekä videotallenne tallentuvat asiakkaan henkilökohtaiseen verkkopalveluun”, kertoo toimitusjohtaja Juha Häkkinen Pindorasta.

Koko käynti kuvataan kuljettajan mukana kulkevalla kameralla. Asiakas voi seurata toimitusta halutessaan alusta alkaen reaaliaikaisen videoyhteyden avulla. Lisäksi asiakas voi halutessaan puhua kuljettajan kanssa.

”Tavoitteenamme on selvittää, miten ruoan verkkokaupan asiakkaat kokevat tämän uudentyyppisen toimitustavan. Keräämme kokemuksia Vantaalla, missä kutsumme K-Citymarket Jumbon verkkokauppa-asiakkaita mukaan pilottiin”, Rajala sanoo.

K-ryhmän ruoan verkkokaupassa on jatkuvasti menossa erityyppisiä kokeiluja, joiden perusteella palvelua kehitetään. Kehitystyötä tehdään tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa.

”Ruoan verkkokauppa on asettunut jo osaksi monen suomalaisen arkea ja asiakkaamme ovat palveluun erittäin tyytyväisiä. Etsimme kuitenkin koko ajan uusia keinoja sen kehitykseen. Verkkokaupassa verrokit tulevat maailmalta ja se kirittää myös meitä eteenpäin”, Rajala toteaa.


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös