Vesa Manninen on valittu vuoden turvallisuuspäälliköksi

K-ryhmän päivittäistavaratoimialan turvallisuuden kehittämisestä ja ylläpidosta vastaava Vesa Manninen valittiin vuoden turvallisuuspäälliköksi, kun vuoden 2019 turvallisuuspalkinnot jaettiin torstaina Helsingissä.

Finnish Security Awards -turvallisuuspalkinnot jakaa vuosittain Turvalllisuus&Riskienhallinta-lehti. Tänä vuonna palkinnot jaettiin yhteistyössä lähes 30 organisaation kanssa.

Vuoden turvallisuuspäällikkö -palkinto jaetaan ansioituneelle Suomessa tai Suomesta käsin toimivalle esimiehelle, joka on määrätietoisesti ja menestyksellisesti tehnyt turvallisuustyötä millä tahansa turvallisuuden tai riskienhallinnan osa-alueella. Palkinnon saajan päätti yhdeksänhenkinen alan asiantuntijoista koostuva raati.

– Otan palkinnon vastaan nöyrin mielin, muut finalistit ovat kovia ammattilaisia. Pitkäjänteisen työn noteeraaminen tällä tavalla tuntuu hyvältä. Suomessa on iso joukko, joka tekee päivittäin töitä turvallisuuden parissa ja on hienoa, että tätä työtä nostetaan esiin, Vesa Manninen kertoo.

Manninen on tehnyt yli 30-vuotisen uran turvallisuusalalla. Hän on muun muassa toiminut 10 vuoden ajan Hotel Kämpin turvallisuuspäällikkönä, missä tehtävissä hän loi kattavat suhteet viranomaisiin sekä eri turvallisuusalan sidosryhmiin niin kotimaahan kuin ulkomaille. Sittemmin hän on työskennellyt Ikean palveluksessa rakentaen korkeatasoista riskienhallinta-, turvallisuus- ja työsuojelukulttuuria.

Nykyisessä tehtävissään K-ryhmässä Manninen vastaa päivittäistavaratoimialan ja sen myötä muun muassa yli 1 000 K-ruokakaupan turvallisuuden kehittämisestä ja ylläpidosta. Työnsä ohella hän on ollut kysytty ja tunnustettu luennoitsija eri turvallisuus- ja pelastusalan tapahtumissa.

– Ihmisten kanssa toimiminen on parasta työssäni. Saan kohdata päivittäin erilaisia ihmisiä ja pyrin omalla työlläni vaikuttamaan siihen, että K-ruokakaupoissa olisi kaikilla hyvä asioida ja työskennellä. Kaiken lähtökohtana minulla on aina ollut asiakaslähtöisyys ja -turvallisuus, eli kyse työssäni on mitä suurimmin asiakaspalvelusta, Manninen toteaa.


Oliko sisältö hyödyllinen?
KYLLÄ
EI

Takaisin ylös