Koripalloliiton ja K-ryhmän yhteistyö jatkuu vahvana – Yli 42 000 lasta liikutettu kolme vuotta kestäneen yhteistyön aikana

Suomen Koripalloliitto ja K-ryhmän päivittäistavaratoimiala ovat solmineet monivuotisen jatkon yhteistyölleen. Lasten liikuttamiseen keskittyneen yhteistyön helmiä ovat olleet Pikkusudet-tapahtumat sekä Pirkka Street Basket -katukoriskiertue. Tapahtumien avulla on liikutettu jo yli 42 000 lasta.  

Vuonna 2015 käynnistynyt yhteistyö Koripalloliiton ja K-ryhmän välillä laajenee nyt entisestään, kun lasten ja nuorten koristapahtumien lisäksi Pirkka-tuotemerkki näkyy jatkossa myös Susijengin MM-karsinnoissa.

Sudenpolun alkupäässä K-ruokakaupat ja Pirkka ovat olleet suuressa roolissa liikuttamassa lapsia Pikkusudet-tapahtumissa yhdessä Koripalloliiton kanssa. Pirkka Street Basket -katukoristapahtumat ja Pirkka Pikkusudet -korisriehat ovat tarjonneet alakoululaisille ”vuoden hauskimman koulupäivän” jo useana vuonna peräkkäin lukuisilla eri paikkakunnilla. Tänä keväänä katukoriskiertueen rekka ajaa jälleen ympäri Suomen ja korista pelataan ennätyksellisesti peräti 19 tapahtumassa toukokuun aikana.

Katukoriksen lisäksi kuluvalla kaudella 64 seuraa ovat järjestäneet Pirkka Pikkusudet-koriskoulun, jonka parissa tarjotaan tällä hetkellä yli 2 700 lapselle säännöllistä ja ohjattua liikuntaa, turvallisessa ja lähellä kotia sijaitsevassa toimintaympäristössä.

”Yhteistyöllä olemme alusta asti halunneet edistää lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia ja kannustaa nuoria liikkumaan. Myös kauppiaat ovat pitkäjänteisesti mukana, monella paikkakunnalla Pirkka Street Basket -tapahtumia on järjestetty jo useita kertoja”, kertoo omien tuotemerkkien tuoteryhmä- ja myyntipäällikkö Ritu Karipuu.

Nyt jatkuvan yhteistyön myötä tavoitteena on hioa Pikkusudet-konseptia entisestään ja saada lajin pariin liikkumaan yhä enemmän lapsia ja nuoria.

”Olemme olleet todella iloisia siitä, miten isosti K-ryhmä ja Pirkka ovat lähteneet kanssamme yhteistyöhön. Kyseessä ei ole vain taloudellinen tuki, vaan olemme saaneet käyttöömme henkilöresursseja ja mahdollisuuden tehdä todella hienoja asioita”, Koripalloliiton myyntijohtaja Timo Vertio kehuu.

”Yhteistyömme aikana koripallo on saanut täysin uudenlaista nostetta Suomessa. Jatkosopimus antaa edelleen loistavat työkalut seuroille kehittää omaa toimintaansa Pirkka Pikkusudet -koriskoulujen sekä -riehojen muodossa ja innostaa sitä kautta uusia lapsia mukaan koriksen pariin”, Vertio jatkaa.

Pirkka Street Basket -kiertue vierailee toukokuussa 19 paikkakunnalla

3.5.2018        Espoo, K-Supermarket Seilori
4.5.2018        Helsinki, K-Supermarket Munkki
7.5.2018        Kaarina, K-Supermarket Katariina
8.5.2018        Turku, K-Citymarket Kupittaa
9.5.2018        Salo, K-Citymarket Salo
14.5.2018      Järvenpää, K-Supermarket Pajala
15.5.2018      Lappeenranta, K-Supermarket Rakuuna
16.5.2018      Tikkurila, K-supermarket Yliveto
17.5.2018      Vantaa, K-Citymarket JUMBO
18.5.2018      Orimattila, K-supermarket Orimattila
21.5.2018      Karkkila, K-Supermarket Karkkila
22.5.2018      Forssa, K-Supermarket Forssa
23.5.2018      Loimaa, K-Citymarket Loimaa
24.5.2018      Vaasa, K-Citymarket Kivihaka
25.5.2018      Pori, K-Citymarket Puuvilla
28.5.2018      Tampere, K-Citymarket Turtola
29.5.2018      Nokia, K-Supermarket Löytis
30.5.2018      Oulu, K-Citymarket Kaakkuri
31.5.2018      Rovaniemi, K-Citymarket Rovaniemi

Lisätietoja:

Ritu Karipuu, omien tuotemerkkien tuoteryhmä- ja myyntipäällikkö, K-ryhmän päivittäistavarakauppa, puh. 0500 838 015
Minttu Tirkkonen, viestintäpäällikkö, K-ryhmän päivittäistavarakauppa, puh. 050 350 4937

K-ruokakauppojen asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-Citymarket, K-Supermarket, K-Market ja Neste K. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Takaisin ylös