K-ryhmälle ja Pirkka Parhaat -sarjalle Ahvenanmaan ruokalähettiläs -kunniamaininta

Viikonvaihteessa K-ryhmälle myönnettiin juhlallisessa tilaisuudessa Ålands matambassadör 2018 -kunniamaininta.

Ålands Landsbygakademin palkitsee joka toinen vuosi yrittäjiä ja yrityksiä juhlallisessa gaalatilaisuudessa. K-ryhmälle ja Pirkka Parhaat -tuotesarjalle myönnettiin Ålands matambassadör 2018 -kunniamaininta.

”K-ryhmä on vuoden 2017 aikana panostanut voimakkaasti Ålandsmejeriet-juustojen markkinointiin oman tuotemerkkinsä alla. Kunniamaininnan perusteluna on K-ryhmän aito kiinnostus panostaa ahvenanmaalaisiin elintarvikkeisiin”, kertoo Lena Brenner Ålands Landsbygscentrumista.

K-ryhmä on jo pitkään tehnyt työtä lähiruoan ja paikallisten tuotteiden arvostuksen lisäämiseksi Suomessa.

”Tuemme K-kauppiaita monilla tavoin, jotta he voisivat kasvattaa paikallisten tuotteiden valikoimia kaupoissaan. Oli hienoa olla vastaanottamassa tämä kunniapalkinto koko K-ryhmän puolesta. Tunnustus on meille tärkeä, sillä se osoittaa, että olemme onnistuneet paikallisten tuotteiden tunnettuuden lisäämisessä”, kertoo K-Market-ketjun johtaja Jesper Åberg.

Pirkka Parhaat -tuoteperheen uudet ahvenanmaalaiset tuotteet ovat hyvä osoitus siitä, että laadukkailla paikallistuotteilla on hyvät mahdollisuudet myös koko valtakunnan kattavaan jakeluun.

”Pirkka Parhaat -sarjan brändilupaus on tae ruoasta aidoimmillaan. Sarjan tuotteita valmistaa yli 50 oman alansa huippuosaajaa. Haluamme kertoa asiakkaillemme sarjan tuotteista ja tarinoista niiden takaa – jakaa tietouden huippulaadusta ja ammattitaidosta tuotteiden taustalla”, kertoo Omien tuotemerkkien kehityspäällikkö Hayde Furubacka.

”Ahvenanmaalaiset elintarvikkeet ja varsinkin ahvenanmaalaisen juustonvalmistuksen pitkät perinteet on nyt nostettu koko Suomen kansan ruokapöydille”, jatkaa Brenner.

Marraskuussa 2017 julkaistiin Pirkka Parhaat AITO-liite, joka esitteli Ålandsmeijerietin valmistamia Pirkka Parhaat -juustoja sekä muita ahvenanmaalaisia tuotteita.  AITO-liite jaetaan Pirkka-lehden välissä K-ryhmän parhaille asiakkaille 10 kertaa vuodessa. Lisäksi AITO-liitteen teemoja tukevat mainosfilmit telkkarissa ja hyvät sisällöt verkossa ja sosiaalisessa mediassa.

Takaisin ylös