Kilpailuvirasto hyväksyi Helsingin VV-Auto Oy:n Audi- ja Volkswagen-liiketoimintakaupan

Kilpailuvirasto on hyväksynyt yrityskaupan, jossa Helsingin VV-Auto Oy hankkii Stockmann Auto Oy Ab:n Audi- ja Volkswagen-liiketoiminnan.

VV-Auto Oy ja sen vähittäiskauppayhtiö Helsingin VV-Auto Oy allekirjoittivat Stockmann Auto Oy Ab:n kanssa sopimuksen Audi- ja Volkswagen-liiketoimintojen ostosta 20.1.2006.

Kauppaan kuuluvat Stockmann Auto Oy Ab:n Audia ja Volkswagenia koskevat myynti- ja jälkimarkkinointitoiminnot Espoossa, Helsingissä ja Vantaalla. Kauppaan sisältyvät myös Audi-kiinteistö Espoossa ja Volkswagen-kiinteistö Vantaalla.

Kesko Oyj:n omistaman maahantuontia ja vähittäiskauppaa harjoittavan VV-Auto-konsernin palveluksessa on 360 henkilöä. Solmitussa yrityskaupassa VV-Auto-konsernin palvelukseen siirtyy 300 henkilöä vanhoina työntekijöinä. VV-Auto Oy tuo maahan Volkswagen-, Audi- ja Seat-henkilöautoja sekä Volkswagen-hyötyautoja. VV-Auto Oy:n tytäryhtiöt Turun VV-Auto Oy ja Helsingin VV-Auto Oy harjoittavat vähittäiskauppaa.

Liiketoimintakaupasta on tiedotettu pörssitiedotteella 20.1.2006.

Lisätietoja antaa VV-Auto Oy:n toimitusjohtaja Pekka Lahti puh. (09) 75831.

Kesko Oyj

Paavo Moilanen