Indoor Group Oy siirtyi Keskon omistukseen

Kesko Oyj:n tytäryhtiö Keswell Oy on saanut Suomen, Ruotsin, Viron ja Latvian kilpailuvirastoilta hyväksynnän Indoor Group Oy:n ostolle. Myös muut kaupan voimaantuloehdot ovat täyttyneet. Suomessa on vireillä valitus Kilpailuviraston hyväksyvästä päätöksestä yrityskaupalle. Yrityskauppasäännösten mukaan kauppa on kuitenkin täytäntöönpantavissa. Kauppa tehtiin tänään 21.1.2005.

Keswell Oy sopi 29.10.2004 Indoor Group Oy:n osakekannan ostosta Sponsor Fund I Ky:ltä ja yhtiön muilta osakkeenomistajilta. Kaupan myötä Indoor Group Oy:n ketjukonseptit sekä Indoorin omat Asko- ja Sotka-huonekalukaupat Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Latviassa siirtyivät Keswell Oy:n omistukseen.

Piscina Oy valitti Markkinaoikeudelle Suomen Kilpailuviraston päätöksestä hyväksyä Indoor Group Oy:n siirtyminen Keswell Oy:lle. Markkinaoikeudesta tänään saadun ilmoituksen mukaan Markkinaoikeus ei ole 21.1. 2005 mennessä antanut mitään päätöstä Kilpailuviraston yrityskauppapäätöksestä tehdystä valituksesta. Näin ollen Markkinaoikeus ei ole jatkanut valituksen johdosta 20.12.2004 voimaantullutta yhden kuukauden täytäntöönpanokieltoa. Täytäntöönpanokielto on siten lain perusteella rauennut 20.1.2005.

Kaupan ehtojen täytyttyä kauppasopimus allekirjoitettiin tänään 21.1.2005. Kesko Oyj on aikaisemmin kertonut asiasta pörssitiedotteilla 29.10.2004, 7.12.2004 ja 21.12.2004.

Keswell Oy:n toimitusjohtaja Matti Laamanen, puh. 01053 39100
Keswell Oy:n johtaja Pasi Mäkinen, puh. 01053 39101