Suomen parhaat K-Supermarketit palkittu

K-Supermarket-ketju palkitsee vuosittain parhaita kauppojaan alueellisesti ja valtakunnallisesti. Tänä vuonna vuoden parhaan kaupan tittelin nappasivat Markus ja Taru Ranne, K-Supermarket Hertasta Helsingistä.

K-Supermarket Hertan voittoa perusteltiin seuraavasti: Hertassa on toteutettu todella onnistuneesti tiukassa aikataulussa kaupan laajennus. Sitoutunut henkilöstö ja kauppias ovat yhteistyössä varmistaneet sen, että Hertta on yksi Helsingin ja Suomen parhaista ruokakaupoista – kaupasta on kuoriutunut vielä aiempaa laadukkaampi ruokakauppa ja ruoanlaittajien paratiisi.

”Voitto tuli todella yllätyksenä. Suomessa on lukuisia hienoja ja kovatasoisia ruokakauppoja. Olen otettu ja haluan kiittää erityisesti kaupan henkilökuntaa, joka tekee päivittäin loistavaa työtä asiakkaiden eteen”, kertoo Markus Ranne.

Valtakunnallisesti jaettiin lisäksi Vuoden myynnin tekijä, Vuoden tulokas ja Vuoden mediateko -palkinnot. Alueellisesti parhaina palkittiin kahdeksan kauppaa.

”Asiakkaat ratkaisevat onnistumisemme. Palkitsemme vuosittain sellaisia kauppoja, joiden asiakastyytyväisyys on korkealla. Palkittavissa kaupoissa toimintaa kehitetään innovatiivisesti ja pitkäjänteisesti. Ajankohtaisuus ja ruokaosaaminen näkyvät kaikissa näissä kaupoissa: ne innostavat kokeilemaan uutta sekä inspiroivat asiakkaitaan syömään paremmin”, kertoo K-Supermarket-ketjun johtaja Anne Hujala.

Vuoden paras K-Supermarket
Markus ja Taru Ranne K-Supermarket Hertta, Helsinki

Vuoden myynnin tekijä
Jani Heinänen, K-Supermarket Tarmola, Porvoo

Perustelut: Tinkimätön työskentely ja oman alueensa näköisen kaupan pitkäjänteinen kehittäminen ja johtaminen näkyvät hyvänä myynnin kehityksenä. Kauppiaan intohimoinen suhtautuminen varmistaa, että asiakastyytyväisyys on korkealla. Porvoolaiset arvostavat erityisesti kaupan laadukasta palvelutiskiä ja laajoja ruokaosastoja.

”Olemme selvästi tehneet oikeita valintoja. Tämä ei ole yksilösuoritus, vaan moni asia on loksahtanut paikoilleen, henkilökuntavalinnat, onnistunut kaupan uudistus sekä moni taustalla vaikuttava taho”, kertoo Jani Heinänen.

Vuoden tulokas
Hannu Aaltonen, K-Supermarket Föri, Turku

Perustelut: K-Supermarket Föri avattiin huhtikuussa 2018 ja se on löytänyt tiensä turkulaisten sydämiin.  Erityisesti alueen asiakkaiden tarpeen mukaan räätälöity kauppa tarjoaa pienestä koostaan huolimatta monipuolisen ja inspiroivan ruokavalikoiman.

”Kiitän erityisesti Förin hyvää henkilökuntaa. Mahtavaa saada tunnustusta työstä, jota on tehty suurella sydämellä kaupan eteen”, kertoo Hannu Aaltonen.

Vuoden mediateko
Marika Lindfors, K-Supermarket Pohjois-Haaga, Helsinki

Perustelut: Kauppias, joka kuuntelee asiakasta herkällä korvalla ja on valmis kokeilemaan myös uusia ja erilaistavia toimenpiteitä. Rohkeus tehdä asioita tuo mukanaan usein myös isoja onnistumisia, kuten kesän ”vietä yösi viileässä kaupassa” tapahtumassa kävi. Tämä sadan asiakkaan tapahtuma keräsi laajaa huomioita, ei pelkästään Helsingissä tai Suomessa vaan ympäri maailman!

”Tunnustus tuntuu hienolta, olen yllättynyt ja iloinen tästä palkinnosta. En olisi uskonut, että yksittäinen tempaus kaupalla voisi saada näin paljon ja positiivista julkisuutta”, kommentoi Marika Lindfors.

Alueiden parhaat K-Supermarketit
Kaakkois-Suomi: Antti ja Milla Siira, K-Supermarket Hollola
Keski- ja Itä-Suomi: Marko ja Anu Kosunen K-Supermarket Eväskontti, Joensuu
Pirkanmaa, Häme: Mikko Salmia, K-Supermarket Kuninkaankulma, Tampere