Pirkka-viinit Alkon tilausvalikoimaan

K-ryhmän Pirkka-tuotesarja täydentyy aivan uudenlaisilla tuotteilla, kun Pirkka-punaviinit ja Pirkka-samppanja tulevat Alkon tilausvalikoimaan. Pirkka-viinit ovat aiemmin olleet saatavilla rajoitetusti K-ryhmän omissa tilaisuuksissa, ja ne ovat herättäneet paljon kiinnostusta. Tuotteet on valittu laadukkailta viinintuottajilta. Vastaaviin korkealaatuisiin tuotteisiin verrattuna Pirkka-viinit on myös kilpailukykyisesti hinnoiteltu.

”Yhä useampi suomalainen on kiinnostunut hyvästä ruuasta ja sen yhdistämisestä laadukkaisiin juomiin. Vaatimukset tuotteiden laadulle kasvavat kiinnostuksen ja tietämyksen kasvun mukana. Suomalaisten kestosuosikkeja ovat perinteisten viinitalojen klassikot. Lisäksi alkoholittomat, matala-alkoholiset viinit ja roseeviinit kasvattavat tällä hetkellä suosiotaan,” kertoo Kespron johtaja Mika Halmesmäki.

K-ryhmällä ja Kesprolla on pitkä kokemus laadukkaiden viinien maahantuomisesta. Kespro tuo itse maahan noin 200 alkoholinimikettä, noin kolmeltakymmeneltä eri tuottajalta ympäri maailman. Useiden tuottajien kanssa on tehty yhteistyötä jo vuosia.

Pirkka-viinit tulivat Alkon tilausvalikoimaan torstaina 17.1., ja asiakkaiden tilattavissa ne ovat maanantaina 21.1. Tuotteita voi tilata Alkon verkkokaupan kautta sovitulla toimitusajalla ja noutaa ne haluamastaan Alko-myymälästä.

”Lähtökohtana valikoimiemme kehittämisessä on korkean laadun lisäksi hankinnan vastuullisuus. Jokainen tuote valitaan harkiten ja valikoima rakentuu laadukkaista ja hinnaltaan kilpailukykyisistä tuotteista. Toki nyt on myös mielenkiintoista nähdä mitä tunteita ikoninen Pirkka-brändi herättää viinipullon kyljessä,” kertoo Halmesmäki.

Alkon tilausvalikoimaan tulevat Pirkka-viinit:

Pirkka Amarone della Valpolicella DOCG Classico 75 cl 15 % (37,49 €), Alkon tuotenumero 947146

Tummanpunainen ja kehittynyt väri. Tuoksussa on runsaasti kehittynyttä tummaa marjaisuutta, luumua sekä hieman yrttisyyttä. Maku on täyteläinen ja pehmeän tanniininen. Siinä on kirsikkaisuutta ja kypsää tummaa marjaisuutta ja yrttejä. Pitkä jälkimaku, jossa on tammen pehmeyttä ja samettista tanniinisuutta.

Käyttösuositus: tummille liha -, riista- ja pataruoille. Kypsille voimakkaille juustoille sekä seurusteluun.

Tuottaja: Sartori, Veneto, Valpolicella, Italia

Pirkka Barolo DOCG Riserva 75 cl 14,5 % (29,48 €), Alkon tuotenumero 926982

Kehittynyt, syvän punainen väri. Tuoksu on maanläheinen, tumman marjaisa, tamminen ja mausteinen. Maku täyteläinen ja kehittynyt. Tummaa kirsikkaisuutta ja tammen pehmeyttä ja mausteisuutta. Keskihapokas ja kehittynyt tanniinisuus.

Käyttösuositus: tummille liharuoille, riistalle ja punaiselle lihalle. Runsaat risotot ja kehittyneet juustot

Tuottaja: San Silvestro, Piemonte, Barolo, Italia

Pirkka Champagne Grand Prestige 75 cl 12 % (42,49 €), Alkon tuotenumero 956163

Väriltään kehittyneen vaaleankeltainen, hienostuneet ja pienet kuplat. Tuoksussa on moniulotteisuutta, briossimaista paahteisuutta, kuivaa hunajaa ja tammen hienostunutta mausteisuutta. Maultaan tasapainoinen, pirteä ja kehittynyt. Vaaleaa kypsää greippiä ja pitkä elegantti jälkimaku.

Käyttösuositus: juhlien aperitiivina, loistava keveiden kala -ja äyriäisruokien seurassa

Tuottaja: Beaumont des Crayères, Champagne, Ranska